donderdag 12 november 2015

12 november 2015

De berging moet en zal er aan geloven ..
alles vliegt er uit ! 
Ik begin er heel vroeg aan, 
je kan niet geloven wat er allemaal in die kleine ruimte gestockeerd zit.
Eenmaal alles gesorteerd en netjes in de kasten opgeborgen,
trek ik mijn tuinlaarzen aan ..
mijn kleuters weten wat dat betekend .. POETSWOEDE !! 
 Alles blinkt als een spiegel. Mijn poetswoede is voorbij .. dat hebben we dus ook weer gehad.
Meteen kunnen de kleuters een handje toesteken bij het opnieuw vullen van de berging. 
Opdracht vervuld ! 
En helemaal klaar (of toch bijna) voor ons nieuwste project !  

We hadden nog net even tijd voor een feestje : 
Gisteren was juf Joke jarig en dat vierden we vandaag met ontbijtkoeken 
en een glaasje vers sap. 
Gefeliciteerd juf Joke !!! 
het kleuterteam 
Xxx 

Ons thema 'schoenen om te zoenen' bolt als een trein.
Yari heeft vandaag liefst 3 schoendozen meegebracht naar de klas.
En ook juf Vera staat met een stapel dozen aan onze klasdeur. 
Onze schoenenwinkel puilt uit en hoe meer schoenen ..
hoe moeilijker het wordt om te kiezen (iedereen heeft dit weleens voor, niet ?) 
Maar de kleuters spelen zich te pletter.
En de oefeningen op wiskundige initiatie worden vlotjes ingeoefend : 
Vorm een paar - sorteer de schoenen - verzamelingen aanleggen enz.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten