donderdag 19 november 2015

25 november 2015


Brief van Reispiet : 

Olla Amigo's,
Ik ben er .. het land waar Sinterklaas woont .. Spanje !
 Vandaag ontmoet ik Pedro tijdens een voetbalmatch van Real Madrid tegen FC Barcelona. 
Pedro is een echt voetbalgek ! 
Eveneens houdt hij van de Spaanse zon en zwemmen in de zee. 
Hij houdt van Flamenco-dansen met Conchita - de huishoudhulp van Sint
en van Spaanse muziek met castagnetten?
Het liefst plukt Pedro elke dag verse mandarijnen. 
Pedro lust bijna alles maar bovenop zijn verlanglijst staat toch paëlla met cava.
En van een Siësta kikkert hij helemaal op ! 
Af en toe gaat hij naar de arena om het stierenvechten te bekijken maar dat mag Sinterklaas niet weten ! 
Eviva Espagna !!! 
Piet 
Xxx 

PS : een souvenir ?? Oeps .. vergeten !! Of toch niet ?? 
Mooi hé ?! 

Op de eerste tonen van "Eviva Espagna" verschijnt onze collega 
in een schitterende Flamenco-outfit. 

 En ook de kleuters dansen de 'Flamenco' enthousiast mee, 
al verwarren sommigen de dans met een polonaise .. 


 Eduardo en Vladimir,onze jongste peuters, weten het zuiders ritme te appreciëren 
en doen actief mee .. leuk ! 
Ook Takwa(K1) probeert deze dans onder de knie te krijgen, niet eenvoudig zo blijkt.
Maar hoe zit het nu werkelijk met de post ?? 
Is er een brief ? Is er een souvenir ? 
Ja hoor, op de valreep heeft Piet een souvenir weten te bemachtigen .. heerlijk ! 
 Ik duik de arena in en samen met juf joke spelen we een stierengevecht na.
Olé Olé Olé .. maar waar is die knappe toreador Antonio ??? 


Juf Joke denkt er het hare van maar ons Leonie speelt het spel met me mee.
Na die inspanning snoep ik een Olé (Leo !) want dit past exact in het thema van vandaag. 
 En als niemand het ziet, gaan juf Joke en ik aan de slag met de 'castagnetten' 
Fabiola (onze oude koningin) zou fier zijn op zo'n talentvol duo.

En nu snel aan de slag ..
 Na een 3D knutselwerk van de Sint, creëren we vandaag een 3D Piet met vrolijke kleuren.
Iedereen aan de slag ! Op de achtergrond speelt sinterklaasmuziek ! 
Zo gezellig kan de Sint-periode dus zijn.(en er volgt nog meer van dat ..) 

Uit de kindermond : 
Bij het voorlezen van de brief van Reispiet ontstaat enige hilariteit onder de juffen. 

"Vandaag ontmoet ik Pedro bij een voetbalmatch van Real Madrid tegen FC ... 
waarop Len (K2) doodleuk aanvult .. de Kampioenen .. "

Daar had ik nu echt niet aan gedacht bij de opmaak van de tekst.
Ergens heeft hij wel een klein beetje gelijk !!  

Deze namiddag wordt onze hulp gevraagd op het Schaperke. 
Er moet daar nog heel wat opgeruimd worden en dat doen we dan ook maar. 
Eén uurtje hulp wordt al snel 'enkele' uurtjes .. 
Alles moet gesorteerd en overgebracht worden naar het afvalpark. 
Wat bruikbaar is, stoppen we in onze auto en nemen we mee naar school. 
Voor de poetsvrouw heb ik alvast een 'leuke'(??) verrassing. 
Ik heb de stofzuiger ingenomen en geef die als Sinterklaascadeau ..
want geef toe .. Stof is de ergste vijand van het huishouden !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten