vrijdag 13 november 2015

13 november 2015




Vrijdag .. Fruitdag .. 
en daar zijn onze fruitmama's Mona en Mieke weer ..
Vakkundig schillen ze de appeltjes in heerlijke partjes.
Dank je lieve mama's.
Ook mama Vitamientje loopt langs met lekkere druifjes
.. waarvoor hartelijk dank ! 
En onze kleuters .. die smullen hun buikje rond. 
Juf Kelly en ik hebben een uitstap op de agenda staan. 
Vandaag brengen we een bezoek aan de bibliotheek.
Een stevige wandeling onder een stralende herfstzon.
Onze reistrolley hebben we alvast mee, evenals onze bibpas. 
Maar wat een keuze ! Stapels boeken staan in rekken gesorteerd !
Eventjes de symboolkaart erbij halen en dan kunnen de kleuters op zoek !
Maar kiezen blijkt heel erg moeilijk ;-) 
 Eenmaal op school bekijken we de boekenoogst.
En dit zijn de boeken die mijn kleuters gekozen hebben .. 




 De boekenkast is aardig gevuld.
Vanaf nu lees ik elke dag een verhaal voor uit een gekozen boek van een kleuter.

Deze avond is er de fietsmarathon ten voordele van het goede doel
1000 kilometer kom op tegen kanker. 
Wie dit initiatief wil steunen kan terecht in de sporthal van Eeklo.  


Mijn kleine duiveltjes zullen het graag horen.
De Rode Duivels wonnen hun match tegen Italië met 3 - 1 

Vreugde en verdriet kunnen heel dicht bij elkaar liggen. 
Het bericht bereikt me dat een familielid overleden is 
ten gevolge van die ellendige ziekte 'kanker'

En Parijs wordt zwaar getroffen door verschillende terreuraanslagen.
Is dit de wereld die wij wensen voor onze kinderen ???

Een wereld van haat en geweld ???
De wereld rouwt mee ..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten