zondag 29 november 2015

3 december 2015

Brief van reispiet : 

Binnenkort is het pakjesavond en bovendien is Sint jarig ! 
Wat zal ik meenemen als geschenk voor Sint ??
Tulpen uit Amsterdam ??
Ja, daar houdt de Sint van .. 
En misschien ook een paar klompen ..
dan kan de Sint meteen ook zijn klompje (lees : schoentje) zetten.
Ook een bol kaas breng ik mee als aperitiefhapje bij de verjaardagschampagne. 
En voor jullie heb ik ook een cadeautje .. een souvenir uit Nederland ! 

Kusjes, 
Piet 
Xxx 

De kleuters zijn paraat ..
Nou, nou, nou .. is ze niet geweldig ons kaasboerinnetje ??!!
(uitspreken met een Hollands accent aub),

 Natuurlijk heeft ze haar 'smokkelwaar' mee .. een gigantische bol kaas ! 
 En natuurlijk zijn er alweer sneeuw-schudbollen .. en wel een heel speciale ! 
Kijk maar ! 
Juf Joke leest voor ..
Het lijkt wel of ze een nieuwjaarsbrief voordraagt, maar daar is het nu net iets te vroeg voor.
Nog even geduld ! 
Speeltijd .. 
juf Anne heeft toezicht en juf Joke houdt me gezelschap 
- tja, ik heb geen minuut rust meer - :-) Is ook aan me te zien trouwens ! 
Juf Joke heeft haar reclamefolders bij !

Ze wil een ornament voor thuis.
De omschrijving van de kerstman 120L, bij de sneeuwman staat 100L
Juf Joke weet niet meer wat te denken .. 120 liter ?? 100 liter ?? 
Tuurlijk niet collegaatje, 120/100 staat voor het aantal lichtjes. 

Onze collectie sneeuwbollen .. zeer mooi !! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten