woensdag 7 oktober 2015

7 oktober 2015


Beste, 

Vandaag is het weer zo'n dag .. 
juf Anne heeft grillen en daar valt helaas niet mee te leven. 
Haar spullen laat ze overal slingeren in MIJN klasje.
En wie kan alles weer naar de eigenaar brengen ?? 
Ik natuurlijk !! 
Als het nog lang zo doorgaat, gaan mijn knieschijven er ook aan !!
En wie zal er dan voor mij zorgen ?? 
 Gelukkig gaat het vandaag iets beter met de 'zieke'
Al pruilt ze nogal wat af tijdens de speelplaats ..
"Wie komt me gezelschap houden ?"
Ik bezorg mijn collega een verse kop koffie en hoop op een beter humeur !
En jawel, het werkt .. hoera ! 
Ik spring een gat in de lucht !
De morgen kabbelt rustig verder en samen met mijn kleuters werk ik verschillende opdrachten af.
We hebben het ontzettend druk en het is o zo gezellig in de klas.
Tot de deur open zwaait. Het is Siouxie ! 
"Juf Tania, je moet dringend komen ! De zandbak loopt leeg !"
Ik haast me richting K3.
Als ik de klas binnen loop heeft juf Anne haar vingers in het gaatje van de zandbak gewurmd.
"Help me, smeekt ze .. mijn zandbak loopt leeg !"
Dat heb ik nu wel gemerkt, de klas lijkt wel een woestijnlandschap !
 Wat wil het verhaal ?
De grootste sloeber van K3 had de stop van de zandtafel gevonden en die eventjes losgeschroefd.
Gevolg ? Een leeglopende zandtafel !  
De kleuter kijkt verschrikt toe .. (blijkbaar nooit gedacht aan de gevolgen) 
en stapt op me af 
met een knap bedachte mededeling : 
"Als je dit voor me oplost juf Tania, krijg je een kus van me !"
 Ik heb binnenpretjes en bedenk net wat een pientere opmerking dit is. 
Na wat gewrik en een hevige zandstorm
 -het onderdeeltje van de stop was zoek geraakt in de zandbak- los ik het euvel op.
En dan is het vegen geblazen !
 Kilo's zand worden opnieuw in de zandtafel geschept ! 
En de kus ? Kreeg ik tot 2x toe van een opgeluchte kleuter ! :-)





 

3 opmerkingen:

  1. Juf Tania, je bent een schat en zoals reeds 20 jaar lang mijn redder in nood..xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. A ja, als ik iets doe, vlieg ik erdoor als een wervelwind .. ;-)

      Verwijderen