dinsdag 20 oktober 2015

20 oktober 2015


Het is volop herfst, maar in ons kleutertuintje lijkt het precies lente ..
De viooltjes bloeien rijkelijk .. heerlijk ! 
 Nu de blaadjes met 1000-tal neerdwarrelen en zich een weg banen over de speelplaats,
knutselen wij gezellig verder in ons klasje.
Vandaag kleien we egels mét stekels (hoe anders ?) 
Het resultaat mag best gezien worden ! Dit is leuk ! 

 Ook de nieuwe 'boekenbox' van de bib is gearriveerd.
De kleuters zijn er als de kippen bij om de prentenboeken te doorbladeren.
 Vandaag lees ik één boek voor uit de box.
Welke prentenboek haalt het ?
 Draakje Donatius haalt het ! En wat een plezant verhaal ..
Draakje Donatius is jarig en daarom wil hij voor zijn vrienden een taart bakken.
Maar daar steekt vos een stokje voor ..
Hoe het verhaal eindigt, lees ik morgen voor .. de schoolbel rinkelt, de school is uit !
 Na school rep ik me naar het Schaperke.
Daar vind je prachtige kastanjebomen en notelaars.
 Ik verzamel herfstvruchten voor de 'herfstschattendoos'
 Met enige weemoed denk ik terug aan het 'groene' wijkschooltje waar ik lang geleden 
de peuter- en eerste kleuterklas onder mijn vleugels had.
Bij het zoeken naar noten, ontdek ik deze paddestoelen.
Een lied schiet me te binnen - dat lied leer ik morgen aan aan mijn kleuters. 
 

1 opmerking:

  1. En wie trad in je voetsporen op het Schaperke.. juist, MOI ! Ik volgde je gedwee overal.. van het Schaperke naar de Tandem..xxx
    PS die boom die je fotografeerd gaf wel een indringend geurtje af hoor !

    BeantwoordenVerwijderen