dinsdag 6 oktober 2015

6 oktober 2015



Ik heb een mateloos respect voor verpleegkundigen .. zeker na vandaag ..
Juf Anne is terug van een kort-verblijf in het ziekenhuis.
Ik vermoed dat ze niet langer mocht blijven wegens té lastig ! 
Deze morgen is ze reeds vroeg paraat !
Haar outfit heeft ze noodgedwongen moeten aanpassen : 
een jurkje met bijpassende (Hmm) sportschoenen .. Hilarisch ! 
Wordt juf Anne nu sportief op haar jaren ??  
Neen, ze past gewoonweg niet in haar jeans met twee immense knietjes.
Stappend op een kruk sleept ze zich naar de kleuterafdeling. 
Ik volg in haar zog, geladen met haar handtas en haar werktas vol spulletjes. 
En als je denkt dat ik het allemaal gehad hebt, heb je het mis. 
Ik voel me net Florence Nightingale
Eerst laat ze de kruk vallen en wie mag die oprapen ?? 
Juist, ik ! 
Even later heeft ze dorst ?? 
"Cola'tje aub !!"
De bediening volgt door de 'liefste' juf van de kleuterafdeling, 
ondergetekende dus. 
"Mijn cola is leeg, je mag afruimen !" .. 
en opnieuw loop ik langs om 
'madame' op haar wenken te bedienen.
"Ik heb nood aan een sanitaire stop" roept juf Anne. 
Ik stap mee tot aan het toilet, gelukkig kan ze de rest alleen af. 
De kleuters hebben juf Annes ongewone outfit ook opgemerkt. 
Verbaasd kirren ze .. " Hé, juf Anne heeft ook sportschoenen" 
Mauro vraagt zelfs of ze vandaag een loopwedstrijd zullen houden.
Wel lieve Mauro, die loopwedstrijd heb ik gelopen, het leek wel een marathon. 

En zo gaat het de hele dag door. 
Geen wonder dat ik pompaf ben ! 


Door alle drukte heen, starten we vandaag een nieuw thema ..
Op 4 oktober vierde Odil zijn verjaardag .. precies op dierendag. 
Dus zingen we voor hem een swingend verjaardagslied 
en natuurlijk zijn alle dierenvriendjes uitgenodigd op de leukste party van het jaar. 
Een bonte mengeling van huisdieren, boerderijdieren, bosdieren, wilde dieren .. 
zetten hun leukste feestneus op
 De eerste in de rij om Odil te feliciteren is een gestreepte kat ..
 maar oei waar zij de streepjes gebleven ?
 Gelukkig steken mijn kleuters een handje toe ..
 Met houtskool worden fijne strepen getrokken op de poes

 En met de vingertjes worden de streepjes uitgewist .. mooi resultaat !


 Mijn collectie kleinwereldmateriaal wordt opgediept : 
een verzameling boerderijdieren ..
 en een collectie wilde dieren vullen mijn klasje.
En dan wordt een klein rollenspel opgevoerd .. prachtig ! 

In de namiddag hebben we een (ongenode) gast in de blokkenhoek.
Een immense spin wandelt rustig tussen de blokken door.
En als je denkt dat ik stoere kerels heb in de klas .. 
neen hoor, krijsend gaan mijn jongens ervandoor.
Dus vang ik zelf maar de spin en geef ze netjes door aan juf Muriel -
al lijkt ze niet blij met mijn goedbedoeld geschenk 
dat mooi aansluit bij haar thema 'kriebelbeestjes'

2 opmerkingen:

  1. Lieve Juf Tania... we begrijpen je volkomen en leven met je mee...onze madre gaf Justine de opdracht om na haar les ONMIDDELLIJK om Stan Smiths te gaan...xx Nathalie en Justine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meisjes, je kan niet geloven wat ik vandaag heb afgezien met de grillen van jullie mama.
      Ik hoop dat ze thuis niet zo veeleisend is !!!
      Gr

      Verwijderen