vrijdag 23 oktober 2015

23 oktober 2015


Vrijdag .. Fruitdag ..
 en daar zijn de schilmama's Mieke en Mona, ook papa Freddy tekent present vandaag.
Hij is net bezig met de afwas als ik met mijn fototoestel langsloop.
 Twee heerlijke kommen vers fruitsla .. 
 Dank je lieve fruitouders voor jullie inzet !
Wij waarderen het enorm ! 
 De kleuters smullen hun buikje rond en wat rest is een immense berg afwas !!! 
Afwassers van dienst .. Juf Joke en ik 
duiken onze geïmproviseerde keuken in en werken in een mum van tijd de afwas weg. 
Dat hebben we alweer goed gedaan ! Dikke pluim voor onszelf ! 
Ik denk er stiekem aan om op zoek te gaan naar keukenhulpjes 
die vrijwillig een handje willen toesteken ;-)
 Mijn kleuters hebben het serieus te pakken ..
hun doel is punten verzamelen !
Len heeft meteen zijn fietshelm opgezet - Ik pak vandaag 2 punten gilt hij vrolijk uit.
De fluo-jasjes vinden hun weg naar de Tandem, leuk ! 
Zo word je meteen gespot in deze 'donkere' periode 
En dan gaan we kleven .. één sticker per fluo-jas / fietshelm

Het is vrijdag .. dus staat het verteltheater (kamishibai) klaar voor een mooi herfstverhaal.

We werken ijverig verder aan onze opdrachtjes. 
En meteen tonen we trots enkele werkjes die wij de voorbije week geknutseld hebben : 
onze herfstschattendoos .. mooi niet ?! 
onze rode paddestoel vol met (5) witte stippen (een knappe knip- en teloefening) 
onze herfst-handjes-boom, schattig werkje !
Nu juf Anne er niet is, ga ik 'grasduinen' in K3 !
En wat spot ik daar .. rare spinnen als je het mij vraagt. 
De natuur produceert rare creaturen :-) zo met een hoek af. 
En ja, ik zeg het duizend keer op een dag : "Ik heb ogen op mijn rug" 
maar dan geef je de spin toch geen ogen op de rug ?!? 
Niet opgelet tijdens de les biologie, juf Anne ???

We spelen ook een ra ra raadsel-spelletje .. doe je met ons mee ? 

Van tak tot tak weef ik een web, 
zodat ik straks wat te eten heb .. 

 Ik ben niet zo heel erg vlug
en draag een huisje op mijn rug .. 


 Eerst hangen we aan de bomen
tot we in de herfst naar beneden komen .. 


Mijn vacht is roodbruin
mijn staart lijkt wel een pluim .. 


Au, pas op, ik prik !
Ik word een bolletje als ik schrik .. 
Spitter, spetter, spat,
ik ben lekker nat .. 
Belangrijk bericht : fietsmarathon Kom op tegen Kanker !
Op vrijdag 13 november, precies om 20.00 uur 
gaat de fietsmarathon 
ten voordele van Kom op tegen Kanker 
van start.
Leerkrachten van basisschool de Tandem,
leefschool Droomschip,
leerkrachten KA en leefschool de Tandem
gaan de uitdaging aan en zullen 24 uur fietsen. 
Het sponsorgeld dat we hiervoor ontvangen gaat integraal naar 
"de kilometervreters" uit Eeklo
die op hun beurt in mei zullen deelnemen aan  "de 1000 km fietsen tegen Kanker"
De inschrijvingsgelden worden gebruikt voor verder kankeronderzoek. 
Bovendien doet "de 1000 km fietsen tegen kanker" Eeklo aan en 
dat op zaterdag 7 mei 2016. 
Wij zullen samen met onze kleuters het Eeklose team opwachten én aanmoedigen. 
Noteer deze datum alvast in je agenda. 
Laat je goed hart zien en steun deze mooie actie ! 
Dank je, 
Het kleuterteam 


 Na een zware werkweek wacht ons nog een Teamvergadering.
Fijn weekend !  

3 opmerkingen:

  1. Waar is die foto van mijn mooie geboetseerde spin... een prachtexemplaar vond ik !xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou niet weten waar de foto gebleven is .. verdwenen ???? Ik maak morgen een nieuwe foto !!!! Dan kan iedereen meegenieten van jouw rare creaturen ;-)

      Verwijderen
  2. En alweer maak je zo mooie werkjes ! Echt ! xx

    BeantwoordenVerwijderen