donderdag 22 oktober 2015

22 oktober 2015


De liefste Koala van het land brengt een bezoek aan de kleuterklassen van de Tandem
Lala vertelt het belang van een fluo-hesje in deze donkere weken !
Daar is ie dan .. Lala Koala ..
Lala Koala mét fluo-hesje begroet al zijn fluo-vriendjes en vriendinnetjes
.. en heeft zijn aller-mooiste glimlach bewaar hij voor de juf .. :-) 
Knuffeltijd met Lala .. 
Knuffeltijd met de politie ?
Neen hoor, zij waken en lonken naar juf Anne.
Niet voor haar verschijning op jaren 
maar ons Anne staat vermeld in de computer van de vrienden der wet ..
Snelheidsduiveltje ?? 
Gelukkig neemt de politie me in vertrouwen :
Jouw collega werd tot 2x toe geflitst in Gent,
één keer op de heenweg en één keer op de terugweg.
Genant toch ! 
Ik bibber en beef voor de arm der wet. 
Juf Anne lonkt naar de handboeien.
Even later probeert ze de agenten om te kopen, onvoorstelbaar !
We nemen afscheid van Lala en
 beloven 'plechtig' elke dag ons fluo-hesje te dragen op weg van en naar school.

Wat een liefde voor Lala .. tot een volgende keer ! 
Tot ziens !
De politie laat een pakket achter bij de juf voor de tweede en derde kleuterklas.
Daarop staat te lezen : 
Dag mijn beste verkeersvriendjes ! 

Ik ben Lala Koala.
Vind je het ook veiliger om naar school te komen met een fluohesje aan 
en fiets je ook steeds met de helm op ?

Spaar dan vlug met me mee en laat alle ronde stippen op deze koala-spaarkaart 
verdwijnen onder een sticker.
Wie weet word jij dan wel mijn veiligste vriend of vriendin ? 

Veilige koalagroetjes,
Lala de Koala 

Om de actie kracht bij te zetten, dragen we vandaag -ook in de klas- ons fluo-jasje.
Het is immers fluo-dag ! 

Een prachtverhaal zit in de boekenkoffer.
'Dapper Uiltje' is het kleinst uiltje in het nest.
Zij durft niet te vliegen. 
Maar dankzij de steun van opa lukt het haar wel !

En natuurlijk ligt er weer een opdrachtje klaar :   
Zoek de uilen van dezelfde familie
en kleur elke familie in een andere kleur ! 

Uit de  kindermond : 
Mijn kleuters hebben een flinke verzamelwoede te pakken - iedereen wil zo snel mogelijk
stickers verzamelen voor de koala-spaarkaart.
Draag je een fluo-hesje dan verdien je één sticker.
Kom je opdagen met je fietshelm dan verdien je nog één extra sticker.
Jurre komt elke dag met de fiets -zo beweert hij toch- 
En dat 'pikt' bij Fran : 
Ik moet nog een fietshelm kopen, zegt ze, maar ik moet eerst mijn hoofd nog meenemen.
Waarop Len heel droogjes antwoordt : Je hebt je hoofd toch altijd bij.

Meer nieuws : 
Wist je dat de Tandem zijn eigen Imelda Marcos heeft ??? 
Juist .. juf Anne .. Zij heeft 2 paar schoenen laten overkomen uit Milaan. 
Lucje is -nog niet- op de hoogte.(daar zorg ik wel voor ;-) )
Vandaar dat ze elke middag huiswaarts vliegt als een volleerd autopiloot.
Zij moet en zal het pakje onderscheppen voor het in handen komt van manlief.
En dan is ze verwonderd dat ze ergens te velde geflitst wordt door de federale politie.

3 opmerkingen:

  1. Jufke Anne, jufke Anne... Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Juf Tania, 1. die boetes waren 'hoognood'... ik moest Justine ophalen.. 2. ik had die schoen gekocht in Brussel , maar omdat ze mijn maat niet hebben (klein slank voetje ), moesten ze die laten overkomen uit ander filiaal... Het was een lastige week.. dus ik heb me eventjes beloond.... Lucje wordt dit weekend met veel leifde voorbereid...xxx

    BeantwoordenVerwijderen