maandag 1 december 2014

2 december 2014

Lieverdjes,

De nachten worden barkoud .. 
we schudden bijna uit ons Pietenpakje als we 's nachts over de daken klimmen.
Gelukkig is het lekker warm in jullie schooltje en kunnen we lekker bij de haard aanschuiven.
Het is hier best gezellig en we maken veel plezier ! 

Knutselpiet knutselt in jullie klasjes en is wat blij met al de werkjes die jullie maken.
Speelpiet haalt zijn hartje op bij al dat leuke speelgoed in jullie klasjes. 
Smulpiet heeft jullie koelkast ontdekt en snoept van al het lekkers dat er te vinden is. 
Poetspiet vliegt als een witte tornado door de kleuterafdeling en 
maakt alles spic en span voor het bezoek van Sint komende vrijdag ! 
Leespiet neemt alle brieven door die hij van de kinderen toegestuurd krijgt. 
En Postpiet timmerde voorbije nacht een brievenbus in elkaar ..
laat de brieven maar komen, wij wachten vol ongeduld op een briefje van jullie ! 

Groetjes, 
Schrijfpiet 
Xxx

Post voor Piet 
Het is rijtje schuiven aan de postbus .. 
Kiara post haar grote en kleine wensen .. 
 Viyana post de brief vanop een afstand : "Zit Piet in de brievenbus te wachten ??"
Toch niet zo gerust blijkbaar ?!
Milano heeft ook zo zijn wensen .. een voetbal, een training, een handtekening .. 
Yenthl heeft ook een brief bij voor Postpiet .. "Oeps en weg is de brief !"




Poetspiet had het ontzettend druk voorbije nacht .. maar alles blinkt en ruikt lekker fris ! 
 
 Het gezond ontbijt van Smulpiet staat er nog.
Misschien kan hij volgende keer zijn restjes opruimen én de afwas doen.
 Mijn kleuters weten wel raad met de restjes .. smullen maar !
 En natuurlijk smaakt zo'n zwarte pieten-appeltje ontzettend lekker ! 


Speelpiet heeft duidelijk een zwak voor boten .. 
wat wil je als je weken ronddobbert op een stoomboot op de woeste zee.
Opruimen heeft hij echter niet geleerd.
Ik sakker maar wat maar mijn kleuters trekken meteen partij voor Speelpiet 
en ruimen alles netjes op.

Knutselpiet vouwde dan weer papieren bootjes .. 
  "Knap hoor !" vinden mijn kleuters
Ranim heeft Knutselpiet zijn werk grondig bestudeerd en vouwt probleemloos een bootje van een papieren zakdoekje !

We hebben een jarige te vieren .. Kiara wordt 4 jaar ! 
Gefeliciteerd en een dikke kus van de kleuterjuffen 
Xxx 
En natuurlijk smullen de kleuters gezellig samen taart .. lekkerrrrr !! 
Nog een fijne dag !

Juf Anne heeft er twee kleuters bij .. Kiara en Santos ! 
 Op haar dagen is twee extra kleuters héél wat .. maar ze slaat er zich wel door..
with a little help from her friends ;-)
Welkom Santos en Kiara ! 

Dinsdag is speeltijd-dag voor mij. 
Tijdens mijn toezicht ontdek ik een tortelduifje 
- je weet wel zo'n duifje zoals in de film van Sneeuwwitje - 
schattig beestje dus ! 
Alleen, dit beestje ziet er allesbehalve goed uit .. 
Als grote 'dierenvriend' en 'beschermvrouwe' van de 'gevederden'
en gewapend met handschoenen neem ik het beestje weg 
en plaats het op een rustige plaats in de speelweide. 
De strijd is bijna gestreden ! 
Over de middag ga ik nog eens kijken - 
het duifje is schielijk overleden .. mijn hart bloedt ! 
 R.I.P. Rest in Peace kleine gevederde vriend. 
Na school krijgt het diertje een rustplaats bij ons op school.


3 opmerkingen:

  1. Je vergeet er bij te melden dat je gevederde vriend tegen je torso is gevlogen..
    ocharme het beestje ! xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knutselpiet is wel héél er handig met hout en hamer!! Magnifieke brievenbushebben jullie gekregen;
    knappe kleuters!! zo'n bootje vouwen...zou zelf al eens goed moeten nadenken om het na te doen....
    Jij bent echt wel een grote 'dierenvriend' (verborgen talenten).
    Jammer dat het toch schielijk overleden is...misschien moest je het wel een beetje eten geven en een warm nestje.
    Zoals je voor de pieten voorziet!!! maar ja, van die heb je natuurlijk nog iets te verwachten hé!!
    (grapje)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop zo hard dat Zwarte Piet dit jaar een cadeautje voor me meebrengt .. elk jaar hoop ik op wat snoepgoed of een kleine attentie .. helaas !!
    Zoals één van mijn kleutertjes zei : "Juf, om cadeautjes te krijgen moet je wel heel erg braaf zijn en vroeg gaan slapen" :-)
    Ik vrees dat het weer niks wordt dit jaar !!

    BeantwoordenVerwijderen