woensdag 17 december 2014

19 december 2014

Winter-pic-nic in de kleuterafdeling

 We stapelen de brooddozen .. 
 En nog één .. en nog één .. gelukt ! .. hoera !
Zoveel lekkers !! 
 Mauro heeft zelfs zijn picnic-dekentje bij .. gezellig !
Leonie heeft haar beenverwarmers aan .. uiltjes ! Ik ben er helemaal weg van ! 
Ik heb mijn aller-schattigste kerstsokken aan 
 Winter-pic-nic in de klas .. buiten is het té guur en de regen valt met bakken uit de hemel !
 Jay heeft een ruime keuze aan boterhammen met beleg ..
salami en kaas ! 
 Kiara en Giorgio 
 Dean met een warme kerstmuts ..
Ranim met haar konijnenvelleke ..
Viyana en Leonie ..
 Yenthl en Julie ..
 Milano en Dylano ..
 Thalita ..
 Wat hebben we het fijn ..
 Doen we beslist nog eens .. 
 "Ja .. als het sneeuwt" hoopt Leonie

 Mijn middagmaal is gearriveerd ..
 De reacties blijven niet uit : 
"Zoveel .. Wat een raar brood .. Wat ligt tussen je broodje ? .. Eet jij dat allemaal op juf ? "
 Voor één keer controleren mijn kleuters of ik alles naar binnen werk ! 
 Yenthl en Julie hebben het zandmannetje zien passeren .. 
doodmoe van de voorbije drukke weken ! 
 Juf Kelly krijgt de looks van Betty Boop .. zie haar ogen ..
 Carine -onze buschauffeur- komt met ons mee eten ..
Juf Kelly geeft Carine een nieuwe 'kerstlook' 
 Volgend jaar belooft Carine haar busronde zo te doen in de kerstperiode met haar nieuwe 'look'
Mauro heeft nog één bedenking : "Waar is jouw dekentje ?"
 Na de maaltijd is er nog een dessertje voor iedereen .. 
Mauro heeft voor elke kleuter een snoepje meegebracht .. leuk !

Na de maaltijd pikken we nog een Disney kerstfilm mee !  
 En dan is het chocolade-tijd !! 
De oudervereniging bracht op 5 december voor elke kleuter een chocoladefiguur.
Omdat we die dag reeds een uitgebreid ontbijt hadden, bewaarden de juffen de chocolade voor een andere gelegenheid .. onze winter-pic-nic dus ! 
Lekkere zoete chocolade ..
 Dat wordt smullen ..
 Iedereen smult van peuter tot kleuter ..
 En geloof me .. onze kleuters werken dit moeiteloos naar binnen
 Toch eventjes de figuren vergelijken ..
 Chocolade-party in de Tandem 
 En er is haast bij .. want chocolade smelt 
 Chocoladehanden ..
 Chocolade snoeten ..
Heerlijk, om duimen en vingers bij af te likken ! 

Even later heeft Jurre het gehad .. in mijn armen doet hij een dutje .. de stakker !
Van feestjes bouwen word je heel erg moe. 

Voor we de vakantie induiken :
Dank je wel voor de vele kaartjes .. 
Dank je voor de lieve wensen ..
Dank je voor de kerstcadeautjes .. 
Dank je voor de bloemen ..

PRETTIGE  VAKANTIE  
EN  TOT  IN  HET  NIEUWE  JAAR  !! 







3 opmerkingen:

  1. Juf Tania.... je maakt mijn collegatje gek.... waar gaat dat naartoe... ik zal terug full time moeten werken om je beter in het oog te houden..xox

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie winter picknick is supergezellig, juf Tania wat heb jij mooie kerstmankousjes!
    Maar wat staat er eigenlijk op je hoofd?!?!het is zeker Rudolf??
    De kleuters zullen deze picknick niet snel vergeten met als toetje lekkere chocolade.
    Zeker nog eens opnieuw doen ! als het sneeuwt....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die winterpic-nic in de sneeuw staat al op de agenda !!!! Je hoort er nog van !!!

      Verwijderen