vrijdag 12 december 2014

12 december 2014

Wat een rotweer vandaag : regen en een stevige wind vullen onze dag. 

"Geen weer om een hond door te jagen" zegt een spreekwoord. 
Maar de juffen staan paraat en trotseren dit stormachtige weer.
Vandaag wordt het een drukke dag want er is Kerstmarkt in de Tandem !! 
En er moet nog van alles gebeuren .. 
Juf Kelly is druk in de weer met haar kerstmutsen ..
"Welke zal ik opzetten ?" vraagt ze 
"Geen idee, ze zijn beiden té gek !" mompel ik.
We starten de dag met een algemene repetitie op het 'groot' podium.
OK, dat zit snor .. hopelijk loopt het straks even vlot .. duimen maar !! 
In de klas wacht de kleuters nog een werkopdracht. 

Tijdens de speeltijd is het weer er niet beter op geworden,
het waait steeds harder er de regenbuien vallen met bakken uit de hemel
dus pikken we een kerstfilm mee .. gezellig ! 
Vooraleer we de dvd inschakelen, zien we een beeld van de dienst voor koningin Fabiola. 
Donart (K3) heeft dit goed gezien en roept : 
"Waw, kijk .. de vlag van de rode duivels !" als hij de tri-colore op de kist ziet liggen. 
Ik geef een woordje uitleg : "De oude koningin van België is dood !" vertel ik. 
Waarop Elise (K3) zegt : "Joepie !!" 
Even duiden : In sprookjes zijn oude koninginnen vaak "oude heksen" vandaar Elises reactie. 

In de namiddag maken we ons op voor het Kerstfeest samen met ouders, grootouders en 
vrienden  van het GO 
Het wordt 'hard' werken.

Flessen ontkurken, glas vullen, afruimen, afwassen .. 
In een mum van tijd is onze cava-bar uitverkocht ! 
Technisch werkloos zijn we ! 
 Misschien volgend jaar wat extra flesjes voorzien ! 
Tussendoor geven we een knallend optreden "All I want for Christmas .." 
Dat hebben mijn bengels héél goed gedaan .. 
gefeliciteerd ..
 jullie waren de 'sterretjes' van de dag !
Dank je 
Kiara,  Milano, Dylano, Leonie, Xander, Yenthl en Viyana 
voor jullie enthousiaste inzet !

De feestavond loopt ten einde, onze laatste gasten verlaten de school. 
Tijd voor de juffen en meesters om de feestzaal op te ruimen. 
De collega's zijn duidelijk uitgeteld .. 
 Ik heb honger en vooral dorst .. 
Juf Kelly komt langs met enkele flessen .. neen, deze drankjes lust ik echt niet ! 
 Juf Kelly prijst haar waar aan (en geloof me, ze kan zéér overtuigend zijn) : 
"Is lekker hoor ! 
Deze smaakt naar cuberdons en deze smaakt naar viooltjes ! 
Moet je zeker eens proeven !"
 Ik laat me overhalen en ruik eens .. inderdaad, deze ruikt naar viooltjes .. 
Gelukkig kent juf Joke mijn smaak en tovert een frisse cola voor me tevoorschijn ! 
Dank je, juf Joke !
Dat smaakt !! 
Ik klink op een Vrolijk kerstfeest !

Ik wacht vol ongeduld op de foto's die meester Klaas vrijdag heeft genomen. 
Nog eventjes geduld .. Eenmaal hij ze op gimme gooit, neem ik ze over !

Maandag, 15 december 2014 .. de volledige fotosessie staat op gimme. 
Een selectie gooi ik nu op mijn blog .. veel kijkplezier ! 
Vol ongeduld wachten onze kleuters op de komst van de kerstman .. 


Daar is hij dan .. de enige, echte kerstman ! 
Iedereen wil met de kerstman op de foto .. 
 .. maar dan ook echt iedereen .. 
 Een onvergetelijk optreden .. gebracht door de tweede en derde kleuterklas
"Wat een feest !" mijmert Quinten 










 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten