woensdag 17 december 2014

16 december 2014

Terug van weggeweest .. na één dag staken is het kleuterteam opnieuw voltallig.
En ook mijn kleuters zijn allemaal op post - 
de meesten waren solidair met hun juf en 'staakten' gewoon een dagje mee. Tof !  
De voorbereidingen voor het oudercontact zijn helemaal klaar en ingegeven op zorgkompas.
Ik vlieg er vandaag met mijn kleuters in want er liggen nog enkele opdrachten te wachten. 

We knippen een puzzel in vierkante blokken en 
stellen die dan opnieuw samen tot een correct aansluitend geheel..

 We kleuren een kerstboom in naar een gegeven kleurencode en 
we gaan op een plaat op zoek naar de verborgen sterren .. 


Over de middag werken de juffen ijverig door ..
alles wordt klaargezet voor het oudercontact van deze avond. 
Juf Muriel eet een broodje Brie (de geur is niet te harden .. bah !) 
Juf Inge stort zich op een immens bord spaghetti - 
een nooit geziene hoeveelheid kiepert ze in haar maag.
Ik houd het bescheiden bij een boterhammetje met fijne vleeswaren ..
En juf Anne .. 
die rust thuis even uit voor ze haar marathon aanvat - 
liefst 22 ouders staan op haar lijstje voor een gesprek 
over de vorderingen/prestaties van hun kleuter. 
Chapeau, moet je maar doen als je reeds meer dan 50 kaarsjes hebt uitgeblazen ! 
In de namiddag bakt juf Muriel wafeltjes - zij was vorige vrijdag jarig, 
maar omdat het kerstfestival op het programma stond, heeft ze het feestje uitgesteld tot vandaag. 
Mijn collega's zijn onmogelijk ..
"Het ruikt hier precies aangebrand !" krijst juf Anne.
 Juf Inge komt met een bordje wafeltjes aanlopen : "Wat een hoeveelheid ! Heb al een flinke maaltijd tussen de kiezen !" klaagt ze. 
Ook aan mijn klasdeur staat een bordje met wafeltjes .. mmmm lekker ! 
Tijdens de namiddagspeeltijd snoepen we gezellig van de wafeltjes ! 
Tot plots juf Muriel komt aanlopen ..
Wat een boze blik !! .. 
maar dan snap ik het wel .. 
juf Muriel bakte de wafeltjes voor de kleuters
en niet voor ons .. 
vandaar ook die grote hoeveelheid die wij (de collega's kleuterjuffen) 
maar moeilijk weggewerkt kregen. 
Sorry, juf Muriel ! Maar het was ons echt niet duidelijk ! 
Toch een goed nieuwtje : Het heeft ontzettend gesmaakt !
Trouwens, 
dit is de eerste en enige keer 
dat ik iets opgegeten heb dat eigenlijk voor een ander bestemd was .. 
Sorry ! Sorry ! Sorry !!!

WIJ  ZULLEN  HET  NOOIT  MEER  DOEN  ! 

Gelukkig had juf Muriel nog wat deeg over en begon aan een onmogelijke opdracht : 
wafeltjes bakken voor iedereen :-)

 
De school is uit .. 
even nemen we de tijd om onze klas te vegen en stipt om 15.40 uur 
kan ik de eerste ouders verwelkomen op het oudercontact.
Een lange, koude avond ! 
De verwarming doet het niet na de schooluren .. dat wordt bibberen. 
Pas om 19.30 uur verlaten de laatste ouders mijn klas. 
Enkele ouders waren blijkbaar hun afspraak vergeten ..
Vlug huiswaarts, 
nog snel een lekkere verse en warme soep drinken 
en dan genieten van de avond bij de kerstboom thuis.





2 opmerkingen:

  1. Het is maar om te zeggen, dat ik.. arme ik, NIET van de wafeltjes heb gegeten... ik houd rekening met de wensen van mijn collega... juf Muriel en ben niet gulzig en zeker geen veelvraat.. XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alle juffen het is je vergeven dat je de wafeltjes voor de kinderen had opgegeten. Gelukkig had ik nog genoeg deeg en bakte nieuwe ... zo heeft iedereen een wafeltje gekregen.
    Alle onze reserves aangevuld en zeker met de aankomende appelcake van André !!!
    Jammer dat sommige mensen hun verplichtingen niet nakwamen....

    BeantwoordenVerwijderen