maandag 1 december 2014

1 december 2014

Wat vliegt de tijd toch snel ..
vandaag is het 1 december, de laatste maand van het jaar ..
december .. feestmaand ..
onze scheurkalender heeft het bijna gehad .. 
en ik durf stilaan te dromen van wat sneeuw en ritjes op de slee ! 

 Donkere en kille dagen, 
de eerste vrieskou dient zich aan .. 
maar binnen is het gezellig en knus .. 
én de pakjestijd komt eraan .. heerlijk ! 

Mijn gedachten kennen een abrupt einde, mijn gsm rinkelt .. 
het is juf Inge : "Ik ben ziek ! Vandaag blijf ik in bed" 
Juf Muriel vangt de eerste kleuterklas op ! 
 Deze morgen vinden we twee cadeautjes bij de open haard ..
Cadeautjes, daar houd ik ontzettend veel van ..
 Ik word er zowaar wild van ..
 Even later vliegen de flarden papier in het rond ..
 Joepie, twee nieuwe sinterklaasverhalen .. reuze interessant !
 Het voorbije weekend was ik op stap met Zwarte Piet - 
samen zochten we een geschikt cadeau voor juf Anne, eentje waardoor ze uit de bol zou gaan :-) 
 En wat voor een cadeau : "Sletsen met panterprint !" riep juf Anne enthousiast 
In geen tijd had ze haar warme wintersloffen aangetrokken .. knap hé .. 

Zij blij .. ik ook !! 
Want een paar dagen geleden beloofde ze me dat
 -indien ik erin slaagde pantersokken/sloffen te vinden-
zij voor mij een rendier-X-mas-trui zou breien. 
Je kunt niet geloven hoe hard ik mijn best heb moeten doen om iets dergelijks te vinden. 
Gelukt !! En nu kijk ik hoopvol uit naar mijn eerste warme, zelfgebreide winter-kerst-trui. 
Ik hoop dat juf Anne een snelle breier is, want Kerst nadert en ik wil schitteren met mijn nieuwe rendier-kerst-trui ! 
Veel breigenot, juf Anne 

Pietje, Pietje zwart als roet ..
 Vandaag werken we met houtskool .. word je lekker zwart van ! 












Puzzeltijd met zwarte piet 



3 opmerkingen:

  1. Lieve collega, he tis nu 00u30 ... ik ben doodmoe.. neusjes voor jullie rendiertrui zijn af...
    Dit is slavenwerk.. Leefde Martin Luther King nog maar..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb net al de klokken gecontroleerd .. het is nu exact 18.56 uur ..
    Woon jij in een andere tijdszone misschien ??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In de ochtend...Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    BeantwoordenVerwijderen