vrijdag 7 februari 2020

7 februari 2020


Bergen zakdoeken worden er gebruikt.
Snotneuzen vegen is een intensieve bezigheid. 
Het lijkt wel een ziekenboeg in mijn klas en 
daarenboven wordt er heel wat gehoest.
Gelukkig zonder al te veel erg. 
Iedereen weet zich staande te houden, ook de juf.
Ik hoop dat het zo blijft. 
Deze ochtend is het koud maar zonnig. 
De juf pakt de kleuters extra in ..
een warme muts, een wollige sjaal en een paar handschoenen wapenen ons tegen de koude. 

De K3-tjes vind ik moedig. Zij gaan zwemmen ! (Ik mag er niet aan denken .. brrrrr) 
De K2-tjes van juf Ilse sluiten aan bij mijn bengels en 
zo telt mijn klas plots 28 kleuters.
En wat zijn ze flink ! 
Ook al laat mijn stem me in de steek,
ze spelen rustig in de hoekjes. Mooi zo ! 

 Mijn kleuters spelen met vormen en kleuren - 
kleur het vierkant blauw, de cirkel geel en de driehoek rood. 
Een oefening op vormkennis, kleur en concentratie. 



 Het klein-wereldmateriaal is erg in trek.
En omdat het zo 'gezellig' is, trekken alle dieren samen in in dit kleine huisje ergens in het bos.
Er ontstaat mooi rollenspel tussen de dieren.  

 In de zandtafel wordt er druk gewerkt aan allerlei lekkers .. koeken, ijsjes enz. 
 Met de plasticine worden 'pilletjes' gemaakt voor al wie verkouden is. 
 In de bouwhoek wordt de aller-grootste toren van het land opgezet. 
Kan het nog hoger ? 
 Aan de lichttafel ontstaat een compositie van kleur en licht.. tof ! 
 Omdat het in mijn klas wel echt krap is en iedereen nood heeft aan wat speelruimte, 
maken we nog een extra speelhoekje in de speelzaal. 
Ridders en hun kastelen, spreekt altijd tot de verbeelding, zeker als de draak komt opdagen. 

 Deze meisjes houden het rustig en kijken gezellig in ons klasdagboek. 
Er valt heel wat te ontdekken ..

Tijdens de speeltijd worden de fietsen vanonder het stof gehaald. 
We bereiden ons zo langzamerhand voor op het nieuwe wielerseizoen 
die over enkele weken van start gaat met de omloop het nieuwsblad in Gent. 

In de namiddag is het feest !
Axelle is morgen jarig maar vandaag vieren we feest in de klas.

Gefeliciteerd, Axelle ! 







Kleuternieuwtjes .. 

Op 14 februari worden de inschrijvingen afgesloten voor 
het frietjesfeest van carnaval en het paasontbijt. 
Wie nog niet in orde is, kan uitzonderlijk maandag as nog inschrijven. 

De knutseltassen werden op donderdag 6 februari 2020 meegegeven naar huis.
Gelieve alle knutseltassen snel terug mee te geven naar de klas. 
Wie nog geen werkjes meekreeg, is zijn knutseltas thuis vergeten. 
De werkjes liggen klaar, nu de tassen nog .. 

De reservatie maaltijden verloopt nu ook online. 
Gelieve de briefjes tijdig binnen te brengen (voor 11 februari) 
Nadien worden de lijsten afgesloten. 
Ziek ? Verwittig het secretariaat ! 

Prettig weekend en opgepast voor de storm ! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten