vrijdag 14 februari 2020

14 februari 2020

 14 februari en volgens de scheurkalender vieren we Sint-Valentijn. 
Je moet het hier extra gezellig maken met kaarsjes.. roept er eentje. 
.. en alle lichten moeten uit .. weet een ander.
 Ik beloof mijn best te doen en ga op zoek naar kaarsen..gevonden..
Nu nog wat schikken en hartjes-confetti strooien. Klaar ! 
Gezellig genoeg ? vraag ik. 
Emilia heeft een tekening voor me .. 
Omdat ik je zo graag zie ! zegt ze ietwat verlegen. 
Hoe lief .. dank je Emilia ! 
.. Omdat je de liefste bent .. fluistert Niene stilletjes. 
Zij heeft een Valentijn-kaartje geknutseld. 
Mijn hart smelt .. dank je Niene. 

Bij kaarslicht wordt er gewerkt aan een geheime opdracht. 
Iedereen heeft wel iemand van wie ze ontzettend veel houden. 
Bij de ene wordt aan mama gedacht, een ander denkt dan weer aan papa. 
Arthur denkt dan weer aan zijn broers 
.. Ik zie ze graag en ik heb er 3 !
Hoezo 3 ? vraag ik. 
Jij hebt twee broers ! verduidelijk ik. 
En ik dan ? vraagt Arthur. 😁
In elk geval, er wordt geknipt en gekleefd en dat allemaal in naam van de liefde ! 







De K3-tjes vieren Valentijn met een frisse liefdesduik in het lokaal zwembad. 
De overige K2-tjes sluiten aan in mijn klas 
en laten zich onderdompelen in het dagthema 'houden van ..' 

Precies om 11 uur wordt er aan de deur geklopt.
De leerlingen KA komen voorlezen in mijn klas. 
Een aparte ervaring .. 

Tijdens de middagpauze snor ik de cd's rond carnaval op. 
Ik wil mijn kleuters de sfeer laten proeven rond dit 'cultureel' erfgoed 😀
Van een paard in de gang tot grote bloemkolen .. 
Een paar klassiekers later zijn mijn kleuters helemaal mee. 
Carnaval is leuk maar vermoeiend, weten ze nu al. 
Wacht maar .. donderdag smijten we ons helemaal !  
Al hebben we vandaag al een ferme poging ondernomen op dit liedje..hilarisch
(Heb nog enkele opnames maar WE Transfer weigert dienst) 

Uit de kindermond :
Maar juf, ik heb twee paarden maar die staan in de weide en niet in de gang, vertelt een kleuter.
Oei, oei, oei, als je goed luistert naar het lied moet het paard in de gang staan, grap ik. 
Emiel wijst me terecht - Neen juf, in de gang van buurvrouw Janssens. 😁
Juist Emiel ! 
Heet jouw buurvrouw mevrouw Janssens ? vraag ik aan de kleuter. 
Waarop die doodleuk zegt : Ik weet het niet ! Ik vraag het haar eens als ik haar zie 😂😂😂 
Oh, ik zou de buurvrouw haar gezicht willen zien !


1 opmerking:

  1. Het lied van Peter van de Veire is echt SUPER !!!
    Dit is 'het van het' wanneer de kleintjes wat beweging nodig hebben
    en er ook wat ambiance mag zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen