zondag 16 februari 2020

17 februari 2020

Het is weer tijd om de observatiedossiers bij te werken.
Voor elke kleuter heb ik er zo eentje in te vullen.
Benieuwd wat we allemaal hebben bijgeleerd..

Ik besluit om de competitiegeest een beetje aan te scherpen. 
Bij elke opdracht valt er één of meerdere punten te verdienen. 
En dat zien mijn kleuters helemaal zitten. 

Opdracht één : Wie ben ik ? 
Hierbij moeten kleuters zichzelf voorstellen - naam + adres 

Opdracht twee : Puzzelopdracht !
Wie een puzzel van 25 stukken zelfstandig legt, verdient één punt. 
Wie een puzzel maakt van 36 identiek stukken, verdient twee punten.
Wie een puzzel maakt van meer dan 50 stukken, verdient drie punten. 
Geloof het of niet .. er wordt duchtig gepuzzeld 😀

Opdracht drie : Maak een ketting volgens een 2-delig kleurenpatroon en win één punt.
Wie gaat voor een 3-delig kleurenpatroon, pikt zomaar drie punten mee. 
Wat een inzet ! Ik schrijf netjes een rapport uit en de kleuters controleren mijn werk 😁
Eerlijk tellen, hé juf ! grapt er eentje. Ik doe mijn best. 

Opdracht vier : Teken een volledig kindje .. voor elk detail verdien je een extra punt. 

Even later loopt de zorgcoördinator langs. 
Wat is hier aan de hand ? wil ze weten.
De kleuters vertellen honderduit over hun 'kennen' en 'kunnen'
en over de punten die de juf uitdeelt. 
En de beloning voor al dit knap werk ? 
Daar moet ik nog even over nadenken, al hebben de kleuters wel een ideetje. 

Verrassing van de dag .. 
Die komt van Robbe .. dank je ..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten