woensdag 5 februari 2020

5 februari 2020

Het egelspel - deel 3 

Ook nu wordt de dobbelsteen gerold, 
worden de stippen geteld (en soms ook herteld) 
en worden evenveel stekels op de egel geprikt. 

En natuurlijk wordt er duchtig gewaakt over de spelregels.. vals spelen is niet aan de orde. 

Ook gevoelens spelen mee in dit spel.
Werpen de kleuters 1 stip dan is er teleurstelling alom,
maar gooien ze 6 stippen dan is er dolle vreugde. 😉
Ik noem het alvast 'klein geluk' 









 Imaya zit nog met het vorig thema in haar hoofdje.
 Later word ik .. 
En wat ze later worden wil, wordt meteen duidelijk .. nagelstyliste ! 
Met plasticine kleeft ze gekleurde 'gel'nagels. 
Deze meisjes gaan de creatieve toer op en tekenen mooie portretten. 
Kunst in al zijn eenvoud en schoonheid ! 



 Ook de smartgames zijn er weer - Imaya en Feline buigen zich over dit ruimtelijk probleem. 
Waar staan de biggetjes op het bord ? 
Hoe plaats ik de huisjes zodat de biggetjes gezellig kunnen buiten spelen . 
De rekenberen worden eveneens aangeboden - een lesje metend rekenen.
 De puzzelmarathon loopt gewoon door. 
Wie kan 35 identieke puzzelstukken in elkaar puzzelen ?
Een hele opdracht ! 



En zijn we vandaag nog met 20 kleuters dan vrees ik voor de komende dagen het ergste.
Heel wat kleuters zijn erg verkouden. 

De papieren zakdoeken vliegen er aan sneltempo door.
Hier en daar hoor ik een stevige hoest. 
De griep is in het land ! 

Kennen jullie het versje van Dokter Prik ? 

Dokter Prik voelt zich niet goed. 
Hij is niet zoals het moet.. 
Zijn keel doet pijn, zijn hoofd doet pijn .. 
Welke ziekte zou dit kunnen zijn. 
Dokter Prik ligt nu in bed.
Op zijn deur heeft hij gezet : 
"Dat geen zieke mij nog stoort. 
'k Heb zelf de griep, zeg het voort !" 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten