maandag 7 maart 2016

7 maart 2016

We stappen uit onze teletijdmachine en 
laten de ridders en kastelen achter ons. 
Een nieuw thema meldt zich ..  'Een haasje van chocola ..'
En met de paashaas is ook de lente in zicht,
nieuw leven in de tuin 
en ook in de dierenwereld worden kleintjes geboren.
Heel wat om mee aan de slag te gaan dus. 


Maar als ik deze morgen richting Eeklo vertrek, 
valt een hevige sneeuwbui uit de lucht 
en weg is mijn lentegevoel !
Wordt het dan toch nog winter .. oh neen .. 
Niet nu !! 

Terwijl ik alle spulletjes opruim van de opendeurdag, 
rinkelt mijn telefoon. 
Juf Anne heeft een voedselvergiftiging opgelopen door het eten van scampi's.
Ik kan het niet laten : "Komt ervan hé als je de mooiste vis van de zee opeet !!"
(Dit was immers het thema van K3A)
Stilte aan de andere kant van de lijn. 
Ik vraag me eigenlijk af wie het meest geschrokken is .. 
juf Anne of de scampi (hahaha)

Eén voor één arriveren de collega's op school ..
niemand lijkt echt uitgerust, het was dan ook een hels weekend voor ons. 
"Het weekend was véél te kort" zegt een collega.
"Ik heb nog een pak werk te doen" klaagt een ander dan.
"Ik kom niet vooruit !" roept een ander nog. 
Gelukkig ben ik in mijn elan vandaag, het is dan ook geen 29 februari :-) 

Ik vlieg er als de kippen in met mijn K2-tjes
maar neem ook de tijd om vandaag eens lekker te spelen - 
hebben ze wel verdiend na twee weken hard labeur. 
 Ik kan het niet laten .. 
eerst nog wat voorbereidend werk voor morgen doen,
de werkbundel ridders en kastelen heeft ook nog een laatste blik nodig ..

 En dan kunnen we eindelijk spelen .. joepie !

 Jurre heeft 'zijn werkdoos' van thuis mee en toont aan zijn klasgenootjes 
hoe je hier mee aan de slag gaat.
 De interesse is groot.
Kiara mag het ook eens proberen en is heel blij met het bereikte resultaat. 


In de namiddag schijnt de zon, heerlijk ! 
We trekken naar buiten en planten de viooltjes in bloembakken,
een hele klus ! 
Gelukkig kan ik rekenen op flinke helpers ! 
 Eventjes wieden .. is nodig na een lange winter
 Mijn assistentes.
Na een grondige studie, ga ik aan de slag .. mooi hé ?!  


Een hele drukke schooldag zit er bijna op.
Ik leg de eitjes klaar voor morgen, want wij schilderen het aller-allermooiste ei !! 


Plots vliegt de klasdeur open. 
Viyana stapt mijn klas binnen met haar regionaal voetbalboek :
"Kijk, juf Anne staat in dit boek !"
En inderdaad, daar pronkt ze, 
ons Anne .. met haar klas van vorig schooljaar in een sportboek ! 
Een giller ! Ongelooflijk ! 
Juf Anne sport helemaal niet graag,
 hoogstens kijkt ze met één oog naar de sport én met de nodige kritiek.
En geloof me nu maar .. op de koop toe krijgt ze nog eens sterallures .. 
A star is born !
Wat gaan we nog meemaken ??? 



4 opmerkingen:

  1. Erg... lachen met je 'ouwe, getrouwe' collega.... en dan kom ik es werken met rood opgezwollen hoofd... goed dat mijn kleutertjes zeer medelevend waren...xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar toen je die grote foto zag in het voetbalmagazine... sloeg je gezicht alle kleuren van de regenboog.... (ik spreek nog in thema van vorige weken..) :) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. maar...juf Tania wat heb jij een mooi schort aan!!!
    ik ken die precies van ergens......

    BeantwoordenVerwijderen