donderdag 17 maart 2016

17 maart 2016

De bus bolt als vanouds .. 
en met het mooie weer van vandaag bollen enkele kleuters per fiets naar school, tof ! 

Juf Vera, trouwe supporter van de Tandemtrappertjes, 
heeft een verrassing voor onze sportieve bengels .. retro-koers-petjes !
En die moeten natuurlijk gepast worden en 
zo heb ik plots een Roger (De Vlaminck) en een Eddy (Merckx) in de klas
 Ook de verzamel-items (flesjes Kwaremontbier) vinden hun weg naar de klas.
Met een Boonen, een Cancellara en een Musseeuw hebben we talent
 van de bovenste plank in onze klas.
 "En als je wint, vier je dat zo !" demonstreert Vic. 
Die heeft wel heel aandachtig de wedstrijden gevolgd !! 
Dank je wel juf Vera en juf Mieke (turnjuf) voor jullie sportieve bijdrage.
Je maakt er onze kleuters ontzettend blij mee.

Vandaag zit een grappig boek in de vertelkist. 

Iedereen moet mee met de tijd .. zo ook dit kuiken op de boerderij. 
Midden in de nacht glipt Kuikentje de boerderij in.
Ze gaat naar de computer en even later zit ze online te winkelen.
Klikklikklik - grappige theepot gekocht ..
Klikklikklik - een stoere motor gekocht ..
Klikklikklik - een horloge met diamantjes besteld .. 
Klikklikklik - honderd tassen en schoenen op elke site .. 
Klikklikklik - rolschaatsen voor de varkens en een step voor elk schaap,
de koeien krijgen een prachtige auto en de stier mag op vakantie naar Spanje ..
En zo gaat het maar door. 
De boer en boerin krijgen ruzie ..
maar als Kuikentje een vriend zoekt op het net, 
krijgt het verhaal pas echt een andere wending. 
Komt alles goed met Kuikentje ??

En dan is het tijd om onze fitheid te testen in de les LO.
Terwijl mijn kleuters hun fitheid nog wat aanscherpen, heb ik overleg bij juf Lien (Zorgco)

De rest van de dag zijn we gezellig bezig met knutselwerkjes allerhande.
Pasen komt nu wel echt dichtbij en er moet nog heel wat gebeuren. 
 Onze paasmandjes zijn helemaal klaar !
Nu is het wachten op de komst van de paashaas !

 Onze eieren krijgen een bijpassende strik..
 de kuikens breken uit hun ei ..
en moeder kip heeft haar mooiste paasjurk opgediept .. 

Terwijl de kleuters genieten van het mooie weer, gooi ik me op de peren.
Die peren moeten dringend geschild worden en dus offer ik mijn vrije tijd op.
Maar waar zijn mijn collega's ??? 
Nergens te bespeuren natuurlijk. 
Gelukkig toont juf Ilse haar groot hart en steekt spontaan een handje toe. 
Dank je, collega !

Het is 18.36 uur en er loopt een (giftige) sms binnen.
Gereageerd op blog .. Pffff .. dankwoordje voor Vera .. voor Mieke .. en den dezen ?? 
Ben intriest !!
Ocharme, hoe kan dit nu .. ben ons Anna vergeten !! 

En dan was er nog ..  

Wat een akelig gekrijs - dit komt beslist uit de derde kleuterklas.
Juf Joke en ik snellen richting K3.
En daar staat ze dan, ons 'madame Anna', 

onder de bruine verf en dit van kop tot teen.
"Mijn nieuwe broek en mijn schoenen" pruilt ze.
Juf Anne diept  een spons op en begint aan 'den opkuis'
Als dit nog maar in orde komt. Een delicate zaak ! 
"Dan koop ik een nieuwe broek én nieuwe schoenen" zegt juf Anne knorrig. 
Intussen wrijft ze verder de verf weg. 
Hilarisch, de spatten hangen tot in haar gezicht en 
ook nog in juf Anne haar blonde lokken. 
Juf Joke en ik durven elkaar amper aankijken,
maar dan zijn we niet meer te houden. :-)  :-)
Juf Anne gooit ons (de hulpvaardigen) de klas uit. 
Even later verschijnt ze weer ten toneel mét natte broek 
maar die vegen in het aangezicht was ze vergeten. 
Wij weten van niks en juf Anne ging gewoon verder.  

Terwijl ik de peren schil en in partjes verdeel,
staart Mauro K3 me aan. 
Je hebt hier zo twee strepen en bolletjes .. zegt hij. 
Mauro heeft mijn fronsrimpels ontdekt en mijn poriën. 
Snel voegt hij er nog aan toe .. 
Maar ik zie je toch nog graag, juf Tania ! 
en krijg er prompt nog een kus bovenop.
Ik moet dringend aan de botox bedenk ik nog ! 

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk... een dankwoordje voor juf Vera.. een dankwoordje voor Juf Mieke.... en MOI... ! Den dezen bracht wel 2 volle flesjes mee met Tommeke op.... mijn Lucje fietste het hele land rond.... Ben intriest en mijn Lucje heeft een depressie.. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. OK, ook een merci dan om het mee te brengen ..
      Ik meen me te herinneren dat ik 5 euro betaald heb voor de flesjes.
      Zijn we weer lastig ?? :-)

      Verwijderen
  2. Slijtage van mijn kunstheupen door dan over en weer gelopen is veel meer waard.. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. A propos.. heel mooie werkjes !
    Voilà we zijn weer lief voor elkaar xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen