vrijdag 11 maart 2016

11 maart 2016


Vrijdag .. Fruitdag ..
en daar is papa Freddy 
om appels en sinaasappels te schillen voor onze kleuters.
De appels en sinaasappels werden gesponsord door mama Vitamientje.
Dank je ! 

Voor de kleuters ligt een opdrachtenreeks klaar ! 

Opdracht 1 : gericht visueel waarnemen bevorderen < zoek de 5 kippen
Opdracht 2 : De kleine donsveertjes kleur je geel als een citroen, 
de grotere veren worden oranje als een sinaasappel.
En de hele grote veren kleur je bruin als chocola.
De lente is in het land en we rijden met de kleuters de koers naar de zon Parijs - Nice 
- ik hoop maar dat ze zich kunnen verwarmen, mijn ukken
 want het prof-peloton had deze week wel iets aparts voor :-)
In elk geval, .. hopelijk houden mijn kleuters het droog !

Iedereen staat goedgemutst aan de start .. klaar voor het startsignaal !
De muziek schalt door de luidsprekers en de danseressen 
(lees : de kleuterjuffen ) laten de beentjes zwieren.
Len droomt van een carrière als prof en wil wereldkampioen worden.
Als een haas schiet hij er van door. 
Het peloton in actie 
Je zou er de pedalen van kwijt spelen. 
Izabella houdt het rustig en geniet van de eerste lentezon.
Pieter oefent op het bochtenwerk.
Kiara - onze podiummiss - laat zich rijden door haar manager.
Fran - onze verslaggeefster ter plaatse is hopeloos op zoek naar haar 'Renaat Schotte' 
Gheorghii probeert een wiel te pakken .. een waaiertje trekken !
Jurre - ploegleider van dienst mét dienstwagen - moedigt zijn ploeg aan.
Iedereen probeert snelheid te halen .. en dan .. oeps .. 
daar gaat er eentje uit de bocht .. 
Een pijnlijke snoet kijkt me aan maar 
al de ellende verdwijnt als sneeuw voor de zon als de juffen een extra aanmoediging geven.
Daar doe je het toch voor ?! 
In alle haast, rijdt Yari me van mijn sokken.
De tandem-fiets dendert over mijn voet heen - wat een pijnlijke (blauwe) ervaring.
Aha, daar is 'onze' Renaat Schotte.
Vrolijk wuift hij het talrijke publiek toe. 
Hij deelt nog net geen stickers van Sporza uit.
Ook onze jongste beloftes staan aan de start.
Zij kunnen nog wat fietservaring gebruiken !
En dan komt een wereldster aanlopen .. een voetballer dan nog, Messi 
Pieter vindt het fantastisch dat juf een appelflauwte krijgt bij het ontmoeten van haar idool !

Na de puike sportprestaties van mijn wielerploegje,
bouwen we nog een feestje.
We hebben een jarige te vieren.

Yari wordt 5 jaar ! 
Gefeliciteerd jarige !
En ook dit verjaardagsfeestje vieren we onder een stralende zon, gewoonweg heerlijk !


Naast al het lekkers is er nog een verjaardagscadeau voor de klas
Nog een fijne (verjaar)dag Yari
en een zonnig weekend voor iedereen !!!

15.20 uur - de school is uit ..
Zijn het de lentekriebels of is er het vooruitzicht van de after-work-party ???
Ik weet het niet, maar juf Joke en juf Ilse dansen en zingen de pannen van het dak aan de schoolpoort.
Ik zie van de ouders enkele verwarde blikken .. 
En met dat (zang)talent van mijn beide collega's
hoop ik stilletjes dat de kleuters maandag toch komen opdagen
en de ouders nog vol vertrouwen kiezen voor onze school. 
Juf Joke doet er nog een schepje bovenop :
'Ga jij niet naar de after-work-party ?
Voor de oudere collega's starten ze reeds om 18.00 uur' 
voegt ze er nog smalend aan toe.
Tja, die komt aan, ik heb het begrepen !
'Sorry, ik heb andere verplichtingen ! 
En na een week hard werken, is de rust welkom !'


1 opmerking:

  1. Ik mocht al om 15 u naar de 'Afterwork' party... ik ben hip, had mijn sneakers aan .. :) xx

    BeantwoordenVerwijderen