maandag 14 maart 2016

14 maart 2016

14 maart - pi-dag laat de kalender weten.
Pi staat voor een oneindig getal in de wiskunde ..
Mijn kleuters zijn geboeid .. eindigt dit getal dan nooit ?? vragen ze. 
Ik lees hen alle cijfertjes voor, zo'n wijs getal .. 
Het maakt indruk ! :-)

We hebben een nieuwe turnjuf en dus ook een nieuw weekschema,
voortaan gaan de lessen LO door op maandag én donderdag. 

Er staat een waarneming op de agenda !
Wie legt er eieren ? De kip ? Wie nog ? 
Al vlug vinden mijn kleuters nog enkele dieren die eieren leggen ; 
een vogel, een pinguin, een slang, een struisvogel, een schildpad, vissen enz.
Ik heb een verzameling eieren meegebracht naar de klas. 
Vooral het struisvogelei kan op veel bijval rekenen.
Maar Vic is niet zo tevreden over mijn aanbod !
"Waar zijn de krokodillen- en schildpadeieren ??"
"Sorry Vic maar ik ben bang van krokodillen en slangen. 
En naar die schildpadeieren ga ik ook niet zoeken. 
Heb je al eens gezien hoe groot het strand is ?
Ik ga heus niet gans het strand omwoelen" zeg ik nog.



We moeten dringend beginnen werken aan een paasmandje. 
We houden een strak tempo aan en op het einde van de dag is reeds een half mandje klaar.





Morgen breien we een vervolg aan deze activiteit. 
Benieuwd ? 
Nog eventjes geduld ! We hebben het ontzettend druk ! 

In de namiddag werken we een werkblaadje af : 
Hoeveel eieren heeft elk dier gelegd ? 
Kleur onder elk dier evenveel eieren in. 
Een meervoudige instructie dus .. da's eventjes wennen. 

Ook de heen-en weermap raakt aardig gevuld :
Bestelling maaltijden april en een uitnodiging voor de kleuters. 
Samen met de leerlingen zorg zullen ze op 26 april
op bezoek gaan in het bejaardentehuis en samen met de bejaarden enkele activiteiten afwerken. 
De oudjes weze gewaarschuwd !! 

2 opmerkingen: