maandag 21 maart 2016

21 maart 2016


Maandag .. ik hoop op een rustige morgen. 

Niet dus, ik word aan de schoolpoort begroet door de politie ..

In de klas van juf Muriel zit ik dan weer een vogel achterna,
die voorbije weekend blijkbaar kwam logeren in onze kleuterafdeling.
Na wat heen en weer gepik, heb ik de vogel te pakken en 
ik geef het beestje zijn vrijheid terug. 
Je zou enige dankbaarheid verwachten, niet dus .. 
overal vind ik een hoopje .. dus wordt het opkuisen.
Mijn goede daad voor de dag zit er helemaal op.

Op de koop toe is juf Joke vandaag ziek en
worden de K1-tjes vakkundig opgevangen door het kleuterteam.
Zij starten hun dag in K2 
Een korte waarneming van eieren 
en rangschikken van groot naar klein - van klein naar groot. 
En wat te denken van onze gemarmerde eieren ? Mooi hé ?
Prachtig, moet ik bekennen.

En hier zijn ze dan, de K1-tjes .. aan het werk in de tweede kleuterklas. 
(eventjes voorbereiden op volgend schooljaar)
Konijnen zoeken op een blaadje ..

Spelen in de zandtafel ..
Bouwen met blokken ..
Paaseitjes rollen van plasticine ..
Torens bouwen zo hoog je kan ..
Gewoon .. je flink amuseren in de klas ..

Intussen zitten de K2-tjes reeds aan een volgende opdracht :
Een prikoefening op maat ..


Gevolgd door een scheuroefening ..


Tenslotte gaan we kleven ..





Het resultaat ?? Een knappe paashaas, feestelijk uitgedost, helemaal op zijn paasbest !

Maandag .. sportdag ..
Samen met juf Stephanie trekt mijn klasje naar de turnzaal. 
De eerste kleuterklas krijgt een onderkomen bij juf Muriel.
Na de turnles vervoegt de eerste kleuterklas opnieuw mijn klasje .. dus gezellig aan de slag in K2
terwijl juf Muriel de 'pampers' onder handen neemt. 
Ianis is klaar met zijn opdrachten en boetseert een haasje, knap werk ! 
Nikolaï is nog wat zoekende .. Rarara, wat wordt het ??? 
Deze jongens werken aan een konijnenhol voor de paashaas,
maar die tunnel wil maar niet lukken .. extra water nodig, jongens ?? 

Maandag is ook refterdag voor mij.

Stipt om 11.30 uur vertrekken we naar de eetklas. 
Wat zijn ze rustig vandaag .. dat verdient een pluim ! 
(Had ik die vogel van deze morgen toch maar niet vrij gelaten :-) Hahaha) 
Alle gekheid op een stokje .. ik moet zeker op zoek naar een verrassing ! 
Zo flink ! Zo fijn ! 

Na de refter heb ik exact 20 minuten om te eten.
Terwijl ik mijn boterhammen verorber, komt juf Anne depri binnen. 
De politie vindt me niet aardig ! pruilt ze. 
Ik heb twee boetes : eentje voor snelheid en eentje voor foutief parkeren bij het laden en lossen !
Een gas-boete dan nog wel !!! Nog nooit meegemaakt !!! 
(Die snelheid valt wel mee, slechts 7 km té snel - kan gebeuren natuurlijk ) 
En als elke brave burger, mort juf Anne nog wat door 
en betaalt dan (zonder glimlach) de verschuldigde som.

's Namiddags gaat de eerste kleuterklas turnen !
Na de turnles lopen ze langs bij K3A - juf Anne. 
om tot slot terecht te komen  in K3B bij juf Ilse. 

De eerste werkdag zit er nu bijna helemaal op - 
ik tref de laatste voorbereidingen voor het oudercontact van morgen. 
Vergeet je afspraak niet !! 

1 opmerking:

  1. Dank u wel, lieve collega's, om mijn kleine ukjes op te vangen. Morgen terug van de partij...bij leven en welzijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen