woensdag 2 maart 2016

2 maart 2016

Draakje Donatius .. een grappig verhaal over een draak die niet van de koude houdt. 
Mijn kleuters zijn één en al oor. 

Na de taalactiviteit neemt juf Mieke het van me over 
voor de wekelijkse les LO (lichamelijke Opvoeding)
Onze conditie wordt aangescherpt ..
En hopla, een ferme koprol .. goed zo Xavier !
 Vic bezint eer hij begint .. maar dan volgt ook een koprol, bravo !
 Yari springt een gat in de lucht van vreugde .. Dit is leuk !
 Amir krijgt het plots moeilijk .. een dipje ?!
Izabella klimt tot op het dak van de wereld.
(Ter info : deze foto's zijn van vorige week)

En dan volgt een lesje in knipwerk !
Knip een zwaard en volg de getekende lijn.
Een uiterst gericht knipwerkje. 
En voor de werklustigen is er nog een knutselactiviteit  -
knip en vouw een ridderhelm ! 











Al snel wijst de klok in de klas twaalf uur aan. 
Ik snel er vandoor want ik moet mijn auto voorrijden in de technische keuring. 
En ja hoor, mijn karretje is nog tiptop !!

Fijne woensdag ! 
Ik ga deze namiddag mijn 'taartdiagram' eventjes bijkleuren  :-) :-) :-) 

Uit de kindermond :
Bij het prentenboek Draakje Donatius hoort een gezelschapsspel (soort ganzenspel)
Eén van de opdrachten luidt : "Fluit een lied"
Ik moet bekennen dat ik helemaal niet kan fluiten. 
Maar ons Fran weet de oplossing : "Dat doe je met een fluitflok !!"
Ik probeer het mysterie te ontrafelen en Fran geeft me nog een extra tip :
"Zo'n stok met gaatjes in, juf !"
Nu snap ik het .. een blokfluit natuurlijk !! :-)

En dan was er nog ..
De speeltijd zit er nu helemaal op. Iedereen zoekt zijn/haar knusse kleuterklas op.
Juf Ilse speelt op verplaatsing zoals iedereen nu wel weet. 
Plots rijdt een auto van "de Koraal" op.
De Koraal is een dagverzorgingscentrum in Eeklo. 
Juf Ilse kan het niet laten en roept juf Anne : "Anneke, ze komen je halen !"
Juf Anne, nieuwsgierig als ze is, komt aangesloft .. en wij ?? Wij gieren het uit. 

Het loopt stilaan tegen de middag aan. 
Juf Ilse heeft een dipje en roept : 'Binnenkort ga ik naar over d'ijzers !'
Nu weet ik dat iedereen recht heeft op een dipje.
In mijn verwardheid zeg ik haar :
"Niet nodig, zij komen zaterdag naar hier !" 
(Verklaring : muziekgroep over d'ijzers komt zaterdag aanstaande spelen op Rock op de koer !!)
Mijn collega had natuurlijk iets anders in gedachten - hoe kon ik dat ook weten ?! 

6 opmerkingen:

  1. Daaaagen werk zal je je eraan hebben.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar jongens toch, ik ben hier overuren aan het draaien voor de taart. Nog een geluk dat ik er calorieën van verlies!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ge zijt de taart(diagram) toch niet aan het eten hé ?! (Weet het, is flauw !) Hoeveel procent heb je nog te gaan ?

      Verwijderen
  3. juf Tania en juf Ilse, mijn arme madre is intriest dat ze naar de 'koraal' moet..... ze verdiept zich nu in haar geliefde 'vuurwater'.... justine

    BeantwoordenVerwijderen