vrijdag 22 november 2013

22 november 2013


Vrijdag .. fruitdag .. 
 Vandaag staan er blozende appeltjes op het fruitmenu.
Papa Freddy is reeds vroeg in de weer om de appels te verdelen in partjes.
Dank je !

Op vrijdag gaat Odil logeren ! 
Deze keer is hij te gast bij Nico .. prettig weekend samen !
 En omdat het buiten koud is, trekt Odil Nico zijn muts en sjaal aan .. lekker warm ! 
De temperaturen zakken verder weg, buiten is het bitter koud ..
binnen is het gezellig warm en de haard brandt ! 
Sint is langs geweest en er ligt een pakket prentenboeken op zijn bureau.

 Speelpiet zorgde voor enkele speelgoedfolders ..de keuze is aan de kleuters ! 
 En kiezen is ongelooflijk moeilijk !
 Benne en Axana puzzelen de Pietenpuzzels bij elkaar, een hele klus !

Diëgo en Elise werken verder aan de keuken van S.O.S Keukenpiet. :
stapels kookboeken, een bakvorm, potten en pannen .. 
Als Keukenpiet al die kookboeken met doornemen, zal hij wel een tijdje zoet zijn !

 Matteo bracht eieren en bloem mee .. 
Axana heeft sinaasappelen en uitjes bij .. 
Shirley heeft eveneens een karton eieren bij .. 
Caitlin heeft 2 kookboeken bij en Elise is zwaar geladen met een tas vol kookboeken
..
Mama Vitamientje heeft dan weer mandarijnen gekocht.

 Onze koelkast raakt aardig gevuld !
 Wat zie ik in de koelkast .. medicijnen .. is er iemand ziekjes ??? !!!
Ik hoop van niet ! Toch nu niet, net in de drukste periode van het jaar !
 Schoolpiet heeft een opdrachtje voor de kleuters : 
"Kijk en vergelijk"
En dat is wat de kleuters doen .. prima werk, meisjes. 

12 uur - Juf Muriel is naar de eetklas met de kleuters. 
Juf Kelly en juf Annelies smullen hun boterhammetjes en 
ik neem de microgolf voor Piet onder handen :
 er hangen spatten tomatensoep en andere etensrestjes aan de wanden gekleefd. 
Vies hoor ! Maar na wat schrobben en afwassen .. blinkt het toestel als nooit tevoren. 
Piet zal me eeuwig dankbaar zijn ! 

We beloofden Keukenpiet te helpen bij het bakken van lekkere pannenkoeken.
Maar de tijd is te beperkt .. dus komt de oudervereniging een handje toesteken.
 Steve (voorzitter oudervereniging) en mama Valérie (mama van Matteo)
duiken de keuken van Keukenpiet in en gaan aan de slag.
Mijn kleuters volgen het 'bakproces' op de voet. 
"Geen gefrommelde pannenkoeken en geen zwart geblakerde pannenkoeken !" 
hoor ik mijn kleuters zeggen
 De eerste pannenkoek is voor Sint. 
En die pannenkoek is perfect gebakken ! En die ruikt nog lekker ook ! 
Hé, wie sluipt daar naar Sint zijn bureau ?? Odil !! O neen, niet doen .. die pannenkoek is voor Sint !
 Ook de kleuters krijgen een lekkere pannenkoek met suiker .. smakelijk !
Heerlijk ! Lekker ! Zoet ! Perfect gebakken !
De kleuters zijn het eens .. Sint zal deze avond zeer tevreden zijn met zijn pannenkoekje ! 

Dank je wel aan de leden van de oudervereniging ! 
de kleuterjuffen van de Tandem 
en alle kleuters
Xxx

 


3 opmerkingen:

  1. De soepspatjes zijn niet van mij, hoor. Het deksel staat altijd op mijn supersonisch tuperwarepotje, maar aangezien ik de microgolfoven veel gebruik, zal ik die in de gaten houden en de volgende keer poetsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste collega .. Ik vrees dat Keukenpiet er steeds een zootje van maakt !
    Wedden dat er maandag opnieuw geknoeid is in de pietenkeuken ?? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet het .. we geven Keukenpiet een "supersonisch tuperwarekommetje"
    .. (klinkt niet erg smakelijk !) ..

    BeantwoordenVerwijderen