dinsdag 19 november 2013

18 november 2013


Een vroege maandagmorgen ..
 Hé, van wie zijn die spullen ?? Even raden !!
Een brief brengt klaarheid in de zaak !

Juf vertelt de kleuters wat er aan de hand is.

Op vrijdag zou Odil mee uit logeren gaan bij Nico. 
Juf had een dringende afspraak en vertrok tijdens het vrij uur lichamelijke opvoeding. 
Nico echter vergat Odil mee te nemen en Odil huilde zo hard dat ik het mijlen ver kon horen. 
Dus reed ik terug richting Eeklo maar ik schrok me een hoedje. 
Ik was er niet alleen ! 
Piet liep radeloos rond en toen hij mij zag stamelde hij alleen maar 
"O o o o juf Tania"
Ik begreep er niks van ! Piet in het zweet ! Piet in paniek ! 
En opnieuw : " O o o o juf Tania" 
Wat bleek .. 
Chef Piet is opgenomen in het ziekenhuis en nu moet Keukenpiet zijn taak overnemen. 
Alleen .. dat kan hij niet .. en hij heeft geen keuken en huisraad ..
Hoe moet hij dit klusje klaren ?? 
"Kunnen de kleuters een handje toesteken ?? " vroeg Keukenpiet. 
Ik beloofde dat wij met z'n allen wel een oplossing zouden vinden.

De kleuters kwamen aanzetten met de meest knappe ideeën. 
Morgen gaan we aan de slag en brengen we Keukenpiet zijn keukentje pico bello in orde. 

 Maar eerst onze klas sfeervol inrichten !

En daarna gaan we creatief aan de slag met illustratiepapier :
 repen scheuren uit illustratiepapier
 snippers scheuren ..
 Ja hoor, ze zijn er een tijdje zoet mee !
 Caithlyn in gedachten verzonken ..
 "Zou Sint een mooi stuk speelgoed brengen ? Ik ben heel erg braaf geweest-laat ze nog weten"
Kythana haar haren veren op .. van spanning ??? !!!

En daarna gaan we een stoomboot kleven .. de pakjesboot van Sinterklaas.
Alle gaatjes goed vullen (een vak apart :-)) zodat het speelgoed niet in de zee valt


 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten