donderdag 14 november 2013

14 november 2013


Juf Annelies is op bijscholing dus wordt haar klasje verdeeld ..
Een deel kleuters belandt bij juf Anne, een ander deel belandt in mijn klasje.
Juf Muriel heeft een stagiaire en zij heeft vandaag een vakleerkracht op bezoek. 
Om de stagiaire te ontzien, geen extra kleuters voor de peutergroep dus.
Gezellige drukte in ons klasje ! 
Jacub en Tarik racen met de auto's doorheen de klas. 
De oudsten bouwen ingewikkelde constructies .. hier en daar een aanpassing en alles ok !
 Mauro heeft een houten trein ontdekt, de locomotief rijdt er alleen vandoor .. hoe kan dit ???
Giorgio, Ranim en Yentl spelen met fijn zand ..
 Milano kijkt vol bewondering naar het werk van 'grote' Caithlyn .. knap hoor !
 Elise is een echte puzzelkampioen, Talitha steekt een handje toe en reikt de puzzelstukken aan
Daar is ze terug, Talitha .. nu neemt ze een kijkje bij grote zus Kaila.
Kythana en Caitlin hebben het niet zo begrepen op het klein grut en werken ijverig door ..
"Geen tijd om de kleintjes te animeren .. veel te druk !"
Shirley en Donart hebben bouwplannen !
De toren van Donart is niet zo stabiel als hij zou willen, dus even een oplossing bedenken.  
Diëgo heeft zijn persoonlijke heli gebouwd.
"Kijk juf, de heli vliegt !"

De klusjesman zorgde voor nieuw zand in onze zandtafel, geen fijn strooizand ..
.. een kleverig goedje, kunnen we fijn zandkastelen bouwen of lekkere zandkoekjes bakken. 
"Vies kleurtje" vindt Benne

11.30 uur - we lopen samen naar de eetklas, juf Muriel houdt er toezicht..
maar oeps .. Emiel (kleuter uit de derde kleuterklas) is zijn schooltas vergeten. 
"Hoe kan dit Emiel ?" vraag ik.
"Ik weet het niet ! Ik denk dat ze gaan lopen is" is zijn logische (?!) redenering.
Dus loop ik met Emiel terug naar de kleuterklas om zijn schooltas ..
"Joepie .. gevonden !" juicht Emiel.
En opnieuw vertrekken we richting eetklas. 
 Geen tijd te verliezen .. na het eten oefenen we onze dansjes voor het grootouderfeest. 
Buiten regent het en de kleuters werken enthousiast mee. 
Wie de kleuterafdeling voorbij loopt, kijkt raar op .. schlager-festival in Eeklo ???? 
Ja, het lijkt er wel op ! 
Of is dit misschien dé verrassing waar de kleuters aan werken voor oma en opa?

Uit de kindermond :
Als de schoolbel rinkelt, duiken we opnieuw tussen de speelgoedkisten.
Plots ontstaat een geanimeerd gesprek tussen de kleuters : 
"Hoe heet jouw oma / opa ? En jouw papa / mama ?" 
M. weet het niet zo goed .. dus geef ik een steuntje (allé denk ik toch !) 
Ik vraag : "Wat zegt mama als ze papa nodig heeft ?" 
Het antwoord dat ik krijg : "Papa, komen eten !" 
Zo, dat weten we dan ook weer.  :-)
B. weet heel goed hoe zijn papa heet. Fier zegt hij : 
"Mijn papa is Smetje !" ;-) 

De schooldag is ten einde .. oef .. 
wat volgt is nog een extra personeelsvergadering voor de juffen en meesters. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten