donderdag 21 november 2013

21 november 2013


We hebben bezoek .. neen, niet van Piet, maar van Lala Koala.
Lala is vergezeld van een agent.
In deze donkere periode is het raadzaam om een fluo-hesje te dragen als je naar school stapt/fietst.
"Laat je zien !" is de slogan voor komende winterperiode. 
En de kleuters hebben het begrepen. 
Lala Koala is een graag geziene gast in de Tandem.
 Hij wordt bedolven onder de knuffels .. 
Kjell is zwaar geladen .. liefst 3 rugzakken heeft hij mee naar school. 
"Kom je op school wonen, Kjell ??" vraag ik.
Neen hoor, Kjell heeft gewoon heel veel huisraad en ingrediënten mee voor Keukenpiet. 
een strooibus zout, 1 pak suiker, appelen en peren ..
 .. en twee pannen. 
Kjell klettert met z'n pannen en de kleuters vinden het allemaal reuze !
We schikken alles netjes in de keuken van Piet en dan doen de kleuters dé ontdekking van de dag !
Een brief van Keukenpiet en een zwarte pannenkoek !

Brief van S.O.S Keukenpiet : 

 Buenas dias amigo's,
  Wat hadden jullie een fijn grootouderfeest .. jullie oma's en opa's straalden van geluk en blijdschap.
En de juffen ? .. Die waren ontzettend trots op jullie prestatie. 
Ja, ja, .. de Tandem swingt en zingt. 

Ik kan jullie alvast vertellen dat Sint in zijn nopjes is met zijn gezellige werkkamer.
Voorbije nacht kwamen Sint en de pieten -na een nachtje daklopen- zich warmen in jullie schooltje.
De nachten worden bar koud ! 
En toen zei Sint : "Keukenpiet, ik heb zin in een pannenkoekje !" 
Ik deed wat ik kon, maar hoe/wat ik ook probeerde .. het lukte me niet.
De ene pannenkoek koekte samen, de andere was dan weer zwart geblakerd
(die had precies té lang in de schoorsteen gehangen)
Sint keek maar sip toen ik hem zijn bord voorschotelde.
Nu moet je weten dat Sint een echte zoete lekkerbek is. 

Wie kan me helpen een lekkere pannenkoek te bakken voor Sint ??? 

Groetjes, 
S.O.S Keukenpiet 
Xxx

De kleuters zijn behoorlijk onder de indruk van de misbaksels van Piet. 
Dit kan toch niet dus willen ze Keukenpiet best een handje toesteken. 
"Bakken wij lekkere pannenkoeken voor Sint en Piet ?" vragen de kleuters dolblij.

 OK dan .. maar dat is een werkje voor morgen. 
Vandaag heb ik andere plannen. 
Schoolpiet heeft een "pieten-werk-doos" meegebracht uit de Spaanse pietenschool.
En daar zitten behoorlijk wat opdrachtjes in. We zijn zeker zoet voor 3 weken werk .. pfffff
 Benne heeft ook een extraatje bij .. voor knutselpiet ..
Benne's Nona (oma) spaart mooie kartonnetjes voor onze kleuterklas. 
Dank je wel Nona !
We maken er graag gebruik van tijdens onze knutselactiviteiten. 

En dan was er nog juf Anne .. 
Juf Anne heeft kuren - komt dit door het grootouderfeest van gisteren ?? -
Tijdens de speeltijd belaagt ze me met 'mijn' borstel. 
Ik probeer me te verdedigen met de vuilnisbak.
Maar plots .. ai ai ai .. raak !! 
Er verschijnt een stevige blauwe vlek op mijn arm. En ik zie sterretjes. 
Pijnlijk hoor zo'n klap met een stok.
Juf Anne stamelt algauw sorry .. sorry !
"A ja",voegt ze er aan toe "dat is het thema van de maand. Ik kan sorry zeggen !"
Keukepiet zijn keuken krijgt stilaan vorm
en alhoewel Keukenpiet niet echt talent heeft voor bakken ..
krijgt hij toch allures ! 
Piet heeft een koksmuts !!! 
Juf Anne kan het niet laten en zet de koksmuts op .. oeps, een ietsje té groot !
Bij mij zakt ze nog verder weg. 
Juf Anne kan het niet laten : "Niet veel hersentjes juf Tania ??" vraagt ze plagend. 
"Sorry, niet de kwantiteit van de hersentjes is belangrijk maar de kwaliteit ! "
Zo, die zit !!!



1 opmerking: