zaterdag 16 november 2013

16 november 2013

Buenos dias Sint ..

16 november 2013 .. een datum die met stip in mijn agenda staat aangeduid. 
Vandaag verwelkomen we Sint en zijn gevolg in België.
Na een woelige reis over een woeste zee, 
zijn kapitein Palings en kapitein Verschepen aangemeerd in de Scheldestad
Ook Ramon is er - hij zorgt voor het paard van Sint - 
en omdat het paard telkenmale zeeziek wordt,
 is Ramon met slecht-weer-vandaag in draf naar België gereden.

En er is formidabel nieuws te melden : 
"Er zijn dit jaar GEEN stoute kinderen" wist de Sint te vertellen.
Fantastisch nieuws toch ??!!

En er is méér nieuws .. 
De volledige Sinterklaasperiode zullen de Sint en zijn Pieten bij ons logeren op school 
Ook keukenpiet zal er zijn.
Vrijdag kwam hij bij valavond opdagen .. volledig in het zweet, zelfs een beetje in paniek ! 
Of ik hem kon helpen ??? 
Keukenpiet heeft een keuken te runnen maar er is té weinig keukenraad. 
Wie helpt hem ? 
Bovendien komt Keukenpiet niet veel verder dan 
een eitje bakken, een sangria maken, een ontbijt samenstellen  .. een paëlla klaarmaken lukt nog net.
Nu Chef-Piet in het ziekenhuis ligt, moet Keukenpiet hem vervangen.

Gelukkig ben ik goed bevriend met Ferran Adria - mijn goede Spaanse vriend - 
Zijn Restaurant -El Bulli- is wereldvermaard 
 In El Bulli leer je de kneepjes van het vak, echt ! 
Daarom beloofde ik Keukenpiet bij te staan. 
Juf Anne contacteerde alvast Wout Bru, juf Inge ging raad vragen bij Geert de Mangeleer.
Juf Muriel en juf Annelies reppen geen woord .. geen keukenprinsesjes, dames  ??? 

Piet in nood .. dus krijgt hij van ons de titel : S.O.S Keukenpiet !! 

Volg onze blog op de voet .. 
de komende dagen en weken kan je onze belevenissen volgen.

3 opmerkingen:

  1. Juf Tania,.. waar heb jij leren koken,... ? El Bulli ... mottenballen zeker ? El Bulli staat al 2 jaar dicht .... hahahaha, nog goed dat ik zo 'up to date ' ben . Uwen teergeliefden en o zo slimmen collega !xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor wie twijfelt .. eerste opleiding gehad in El bulli.
    Verder bijscholing in Hof van Cleve - Noma - Hertog Jan - chez Bru ..

    Juf Tania

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik blijf de blog steevast volgen !
    komen de kooktips on-line?
    ik sta altijd open voor tips bij het koken, ben benieuwd.
    je blijft toch in ons Belgische landje hé....zou het erg jammer vinden mocht je uitwijken naar Spanje. om je goede vriend Ferran Adria z'n restaurantje wat op te knappen....heeft dringend een dakje nodig...met de winter voor de deur !
    wel een héél mooi hekje ! 't is al een mooi begin
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen