dinsdag 30 januari 2024

30 januari 2024

 

Werkjes sorteren - ik stel het steeds uit ! 

Oproep : geven jullie de knutseltassen snel mee ?! 

Daar gaan we ? 


We hebben een jarige te vieren .. Iman wordt 5 jaar ! 
Gefeliciteerd ! 

Elke maand verwennen de jarigen van de maand de klasgenootjes met lekkers. 
Nyima heeft 1 fles limonade mee en drinkbekers,
Messiano heeft gevulde aardbeiencake/chocoladecake mee 
en Myla sluit de rij af met botercake en appelcake. 
Het stuk fruit eten we deze namiddag - na het sporten - 
Het 'jarigen-van-de-maand-feest' gaat door in de voormiddag. 
Gezelligheid troef ! 



















Ook bij de collega's K2/K3 worden de jarigen van de maand gevierd.
Juf Cheyenne en ik schuiven snel een stoeltje bij. 
Een prachtige taart wacht de kleuters.
 Wat mij interesseert, is die ene framboos die zo vrolijk naar mij lacht -
Juf Tania toch !! roepen de kleuters in koor. Een framboos kan toch niet lachen ! 




We werken in het grootste geheim verder aan onze opdracht en
hopen niet betrapt te worden - stel je voor .. weg verrassing ! ๐Ÿ˜‰

Ik aarzel .. wat als een inspecteur langskomt ? .. 
Tja, mijn opdracht is 'top secret' daar moet men  maar leren mee leven 



In de namiddag is er LO. 

De kleuters kunnen hun energie - dankzij het vele lekkers - kwijt tijdens het sporten. 


Terwijl mijn kleuters zich in het zweet werken, schrijf ik verder aan de klasblog. 

En ja, het is weer tijd voor 'uit de kindermond'  

Farah heeft een weetje : 

Mijn kat heet Bijoux ( mooie naam) en mijn broer is genezen en mag weer naar school.

Dat is goed nieuws, Farah ! 


Liv (K3) komt tijdens de speeltijd een praatje maken.

Juf Tania, weet jij ook dat juf Ilse met vakantie is ? 

Dat is durven, grap ik .. en ik moet elke dag werken ! 

Liv knikt .. Wil jij ook met vakantie, juf Tania ? wil ze weten. 

Neen Liv, ik blijf lekker, gezellig bij jullie allemaal ! 


Mijn kleuters zijn in de ban van 'nieuws' 

Is er nieuws juf Tania ? 

Ik neem er de Ipad bij en lees enkele titels van verschenen artikels. 

Boerenprotest in Belgiรซ !! lees ik.

De boeren zijn boos ! verklaar ik. 

Waarom ? wil Frinn weten. 

De hele uiteenzetting rond het stikstofakkoord zou te ingewikkeld worden 

dus vertaal ik het heel eenvoudig - 

Er moeten minder koeien op de boerderij wonen, leg ik uit. 

Frinn kan het niet vatten : 

Juf Tania, koeien moeten toch bij de boer op de boerderij wonen ! 

Euh , juist ! Maar dat begrijpt de minister niet, probeer ik nog.

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜…


En dan gaan we over tot de orde van de dag - het weerpraatje ! 

Nu het buiten zachter is, denken mijn kleuters steeds meer dat de zomer er is. 

Blote benen, blote tenen .. รฉn samen een bezoek brengen aan de zee ! dat is hun grootste wens. 

Sorry schattebouten, maar onder de 25 graden ga ik echt niet naar zee ๐Ÿ˜

De dag dat het 25 graden wordt, vieren we blote-benen-blote-tenen-dag .. beloofd !! 

.. en trakteert de juf met een ijsje. Leuk, niet ? 


En dit praatje brengt ons bij Knokke ! 

Odilon was in Knokke. 

Wie of wat is Knokke ? vraag ik aan Odilon. 

Antwoord : Wel, Knokke van de Zee ! 

Klinkt als een eigennaam, Odilon ๐Ÿ˜‚




Geen opmerkingen:

Een reactie posten