dinsdag 16 januari 2024

16 januari 2024

 

Daar heb je de leeskoffers alweer ! 

Kaelynn heeft een boek mee over de Spiekpietjes.

We gaan even terug in de tijd en mijmeren over het voorbije Sinterklaasfeest. 

Mikayla heeft een boek over Bumba bij - een verzameling kortverhalen. 

De papierstroom stopt niet. 
Maélie heeft een immens grote tas bij en ook Anas heeft flink verzameld. 
Uitpakken !!!! 

En als de nood hoog is, is de redding nabij .. Maélie heeft toiletpapier mee ..
het woord spreekt voor zich : Papier voor een toiletbezoek ! 
Enkele kleuters kijken verwonderd. Papier ? 
Jawel, maar dan een zachte versie. 




Een nieuw experiment dringt zich op. 
'Ik scheur het papier in de lange richting' 
De scheur gaat recht naar beneden, want hij volgt de richting van de vezels. De meeste vezels zijn van boven naar beneden gerangschikt. 

'Ik scheur het papier in de korte richting'
De scheur gaat schuin want hij wil de richting van de vezels volgen.

Probeer dit ook met een papieren zakdoek ! lees ik. 



Farah is er als de kippen bij om de doos zakdoeken te halen. 
En jawel .. ook dit principe klopt als een bus. 
Wetenschap ? Neen, toverkunst ! volgens mijn kleuters. 
En ik ben de artiest van dienst 😁
Nu juf Kelly op Erasmus is in Spanje ziet ons weekschema er net iets anders uit
De les LO gaat door van 9.35 u - 10.25 uur 
Het 10-uurtje verschuift naar 10.40 uur. 

Na de drukte van een les LO breng ik terug wat rust. 
We scheuren snippers papier maar deze keer gebruiken we krantenpapier.
Met de snippers maken we vandaag nog een papierpoppetje. 






Ons papierpoppetje !! 






Na school heb ik nog een bespreking. 

Nadien verdiep ik mij in "het weer !!"

Komt er nu een 'sneeuwbom' of niet ? 

De weermodellen brengen geen duidelijkheid, zoveel is zeker. 

De winterprik op woensdag zou gepaard gaan met winterse buien die vanuit Frankrijk komen opzetten. 

Tenminste, als ze tot in ons land geraken.
Een kleine verschuiving van die sneeuwzone kan dus grote gevolgen hebben voor Vlaanderen.
En als er iets valt, hoeveel is dat dan ? 

Niet iedereen zal sneeuw zien op woensdag ! meldt de krant.

Wat het ook wordt, ik bereid me voor.
De sleeën staan klaar, de sneeuwlaarzen ook .. want het wordt dolle winterpret. 

Krijgen we geen sneeuw ?? !! 

Iemand een sneeuwkanon ?? .. dan krijgen we toch nog onze sneeuwbom 😂


De Tandem onder een laagje sneeuw, mooi toch ?! 

(Foto anno 2018) 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten