zaterdag 9 december 2023

7 december 2023

 

7 december, ja het mag !!!!!

Voorbije nacht vertrok de Sint terug richting Spanje

Deze morgen ben ik heel heel vroeg op school.(zo rond 7.00 uur)
Auto uitladen en met veel geduld elk takje in de kerstboom prikken.

Dat heet dan een boompje opzetten, geloof ik ! 😁


Samen met mijn kleuters ontdek ik de kerstversiering en de lichtjes maken het helemaal af.

Heel gezellig allemaal .. 

alleen was ik iets té enthousiast bij het aankopen van de nieuwe lichtjes..

een snoer van 40 meter,😕

 krijg dat maar eens weggewerkt, maar voor alles is er een oplossing - geloof me maar.







Een kerstlied zingt 'It's the most wonderful time of the year'
.. en dat is het, zeker weten. 
Ik houd onnoemelijk veel van kerst en de gezelligheid die het brengt, ook in onze klas. 
Op vrijdag 15 december vieren we met de kleuters en hun ouders een vroege kerst op school.
Hiervoor kregen we enkele opdrachten.
1. Maak kerstversiering en maak de Tandem extra gezellig
2. Dans op je favoriete kerstlied. 

Op 6 december wist ik het.. Rockin' around the Christmas tree ..
 en de collega's vonden het meteen een goede keuze. 

De kerstversiering is er dankzij extra helpende handen van de ouders van Maélie. 
Het voorbije weekend kleefden ze een lading ballonnen 
die we vandaag kunnen schilderen in goud en zilver. 
Samen met de ballonnen die de juf en de kleuters voor hun rekening namen, komen we aan een 17-tal stuks. 

Nu moet je weten dat ballonnen schilderen helemaal niet zo eenvoudig is.
De  ballonnen rollen van tafel en de kleuters zitten onder de goud/zilver verf. 
Juf loopt door de klas om overal de verfsporen uit te wissen. 
Wat een onderneming. 
Denken jullie eraan om ons op het kerstfestival een complimentje te geven voor het resultaat ? 
Het heeft ons bloed en tranen gekost ! .. en heel veel opkuiswerk .. 😂
 maar ook veel plezier én gezelligheid. 


En is de ene groep verantwoordelijk voor het schilderwerk 
dan gaat een andere groep een kerstspar tekenen.




Op donderdag is er LO met juf Priscilla - deze keer zonder mij.. 
Ik word niet verwacht aanwezig te zijn deze keer 😉
Zou ik het misschien iets té bont gemaakt hebben ? 
En zoals elke dag eindigen we met een verhaaltje. 

Snel de kleuters de deur uitwerken want om 15.45 uur starten de oudercontacten - deel 1 
Om 20.45 uur sluit ik de deuren. 
Wat een dag ! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten