donderdag 14 december 2023

13 december 2023

 


Rangschikken van klein naar groot en van groot naar klein..

Eerst met concreet materiaal, daarna met een papieren versie kerstmannen.

Ons themaboek - hoe kan je het raden - de kleine kerstman !




Knippen en ordenen is de opdracht. 



De volgende figuur die we ontdekken is de kerstkrans,
die wordt gemaakt van een cirkel, een figuur zonder hoeken dus. 
De vierhoek had vier hoeken, 
de driehoeken had er drie en de cirkel geen enkele. 
(Kort samengevat dus)

En schilderen doen we vandaag met de afwasborstel, echt waar. 😉




En voor Frinn begint vat hij alles nog eens bondig samen.. 

Het is woensdag.. een vrije namiddag zou je denken - neen hoor 
Er ligt een pak werk te wachten.. 

Helaas krijg ik de foto’s via one drive voorlopig niet gepubliceerd - even geduld- 

Taak 1 : tekeningen kopiëren van A4 naar A( en verstevigen op karton. 
Taak 2 : kerstbomen knippen
Taak 3 : lijmpistool opwarmen (en hopen dat ik mijn vingers niet verbrand) 
Taak 4 : De kerstman onderwerpen aan een onderzoek. 
Ergens loopt het fout - de kerstman zakt als een pudding in elkaar. 
Na het onderzoek rits ik de kerstman dicht en knoop hem net niet op.
Oogt beter, niet ?



Taak 5 : voetjes bekleden met inpakpapier 
Taak 6 : Figuren in kerstballen plaatsen en inderdaad - vingers verbranden .. heet heet heet .. 

Om 16.00 uur ben ik klaar ! 
Nu nog naar de winkel, inkopen doen voor het frietjesfeest van volgende donderdag ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten