woensdag 20 december 2023

20 december 2023

 

Elke morgen moet de aanwezigheden ingegeven worden via smartschool. 
Ik overloop de klaslijst en vaak krijg ik 'dag juf' te horen. 
Deze morgen word ik heel liefdevol begroet .. Dag mijn hartje ! 
😂💖
Wel heb je ooit .. 

De vertelronde gaat van start.. deze keer gaat het over de raamaffiches. 
Als ik mijn kleuters mag geloven, 
voelt Eeklo een stuk warmer want de affiches vrolijken de buurten op. 
Ook de tandem krijgt enkele raamaffiches .. gezellig warm toch ?! 

En dan leest juf voor uit 'de kleine helper van de kerstman'


Na het voorleesmoment volgt een technische knipoefening .. knip op de rechte lijnen .. 








Ook vandaag verliest de kalender alweer een blaadje. 


Nieuwjaar komt steeds dichterbij en 
naar aloude traditie gaan we onze nieuwjaarswensen voordragen in de andere kleuterklasjes.
Even aankloppen en dan gezellig verzamelen bij de kerstboom. 
Zo trekken we van klas naar klas en natuurlijk krijgen ook wij bezoek van de andere kleuterklassen.  
Onze kerstfoto wordt gemaakt ..
Op 25 december zullen we Kerst niet samen vieren maar we schuiven met de tijd en 
zo vieren we morgen dan toch samen Kerst.
Daar kijken mijn kleuters enorm naar uit - 
samen de tafel dekken, samen eten en daarna stappen we de dansvloer op voor
 een Warme dansmarathon op kerstliedjes. 

Onze nieuwjaarsbrieven zijn klaar - alles kan mee naar huis.
De kleuters hebben één opdracht : 
De pakjes blijven dicht tot 1 januari en 
het versje mag je nog niet voordragen ( dat mag alleen in de klas !) Het blijft nog even ons geheim ! 
Benieuw of mijn kleuters het redden op 1 januari 💖



Belangrijk bericht .. belangrijk bericht .. belangrijk bericht .. 

Nog op zoek naar een leuk kerstcadeautje of nieuwjaarsgeschenk ? 
Kom dan zeker langs op onze boekenbeurs op donderdag 21 december  van 15.30 - 17.30 uur.
Grote keuze aan leuke prentenboeken en leesboeken. 
Tot morgen ! 
Juf Tania 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten