woensdag 8 januari 2014

8 januari 2014

Ons thema "ik wens je .." loopt als een trein ..
en cijferherkenning is voor de meeste kleuters geen probleem meer.
De kleuters bouwen huizen en alle huizen krijgen een cijfer, 
zo kan de post van de dag gemakkelijk verdeeld worden. 
In de derde kleuterklas ontdekken de kleuters cijfers én letters. 
Juf Anne heeft haar didactisch materiaal opgediept : 
kaarten, brieven en kranten. 
De kaarten en brieven zijn nog best oké maar met de kranten heb ik een probleem ! 
Ik geloof mijn ogen niet .. wat lees ik daar .. "Het Volk" .. een krant van 5 oktober 2004 ..
" Echte antiek ! Een verzamel-item ! Pure nostalgie !" roep ik enthousiast. 
Juf Anne kijkt zuur .. " 't Is toch een krant !" probeert ze nog. 
Mijn besluit staat vast : dit kan niet zijn !!!!! 
Even later spot ik nog een exemplaar .. deze keer een krant uit 1998
Daarom volgende oproep : heb je thuis nog een recente krant, schenk ze aan de derde kleuterklas.
Je maakt er mijn collega en haar bengels vast blij mee 

Tijdens de speeltijd is er spoedoverleg ! 
Het is verzamelen geblazen in de klas van juf Anne.
Ik stel een nieuw project voor over techniek .. mijn collega's zijn één en al aandacht ..
en reageren zeer enthousiast. (tenminste de juffen van de peuter en eerste kleuterklas)
Juf Anne werkt ijverig verder en is opvallend stil. 
Misschien heeft ze geen zin in techniek, bedenk ik zowaar. 
Tot ik vanuit mijn ooghoeken zie wat haar bezig houdt .. (???) 

"Kijk nu .. mijn mooie plantjes .. helemaal gekortwiekt !!! "
"Is beter zo," vindt juf Anne. 
Juf Inge en juf Muriel liggen in een deuk .. 
Zo zie je maar .. er valt altijd iets te gebeuren in de kleuterafdeling.
Het is woensdag en we hebben een namiddag vrij .. joepie .. er staan nog enkele klusjes op mijn agenda .. maar stipt om 20.00 uur zullen juf Anne en ik terug op school zijn ..
op de planning staat een vergadering van de oudervereniging !

3 opmerkingen:

  1. Lieve Collega,
    Zaterdag aanstaande, Grand Opening van Tuincentrum Blommé !
    Jij mag als VIP binnen !
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog iets... ik hou die kranten uit nostalgie... !
    De krant van 1997 is het jaar dat ik het kleuterblok van de Tandem voor de allereerste keer onveilig maakte en je verblijdde met mijn lieftallige aanwezigheid ! xx

    BeantwoordenVerwijderen