maandag 27 januari 2014

27 januari 2014

Laat maandag nu niet mijn favoriete dag zijn .. 
die dag is gevuld met héél véél toezichten ..
en bovendien ben ik sinds gisteren een jaartje ouder .. 
Een slechte start dus voor een nieuwe werkweek ! 
Gelukkig is juf Inge er .. ze beurt me op ..
"Trek het je niet aan ! Je ziet er nog best goed uit voor je leeftijd !" 
Lap, wat betekent dat nu weer ??!! 
Daar gaan we ! Had ik het niet gedacht ?? 
Ik heb een verrassing voor mijn teergeliefde collega's kleuterleidsters .. 
Nieuwsgierig als ze zijn, 
staan ze om 10 uur reeds te drummen om tijdens de speeltijd
op mijn verjaardag te klinken.
En wees maar zeker, ik heb binnenpretjes ! 
Een melkje voor de "melkmuilkes" onder de collega's ..
Juf Anne vindt mijn tractatie zeer geslaagd en lacht zich een kriek. 
Zij heeft nog hoop.."Laat de champagne maar knallen" kirt ze .. 
"Ik ben allang geen melkmuilke meer" 
Maar dan is het de beurt aan de jonge collega's om zich een deuk te lachen. 
Ik haal mijn beste fles azijn boven ..
 "Speciaal voor jou, beste juf Anne .. zo kan je voortaan je mond spoelen met azijn voor je iets zegt" 
Hilariteit alom .. Missie geslaagd ! 

Al snel is het middag .. op naar het volgend toezicht .. de 'gevreesde' drukke refter !! 
Meestal valt die wel mee maar vandaag gebeurt het een na het ander incident. 
Blijkbaar dwaalt er door de kleuterafdeling een virusje. 
Ik vertrek met twee emmers, 2 zieke kleuters en een 60-tal andere kleuters richting eetzaal. 
Daar aangekomen worden nog 3 andere kleuters ziek. 
ik heb ogen, handen én emmers tekort om de maaginhoud van de bengels op te vangen. 
Dus wordt het emmertjes uitwassen en doorgeven. 
En alsof het nog niet genoeg is, slaat de buikloop nog eens toe. 
Het lijkt wel een ziekenboeg ! 
Om 12.40 uur wordt ik 'verlost' van mijn toezicht en kan ik rustig mijn pasta binnenwerken.
Een kwartiertje later gaat de schoolbel en neen, de pasta smaakt me niet ! 


 Ik probeer de namiddag rustig af te werken maar dit is buiten juf Anne gerekend. 
"Ik kom je opvrolijken !" zegt ze beslist
Dus worden de activiteiten aangevat met de tweede en derde kleuterklas samen.
De derde kleuterklas heeft enkele raadseltjes voor me.
Gaat de duim omlaag .. dan krijg ik nog een tip 
Gaat de duim omhoog .. dan zit ik beslist in de juiste richting.
 Natuurlijk leg ik enige creativiteit aan de dag bij het verzinnen van de antwoorden. 
Dat vinden de kleuters ontzettend leuk ! 
"Is het een olifant ? Een fotoboek misschien ? Of wat denken jullie van een 'schelleke' hesp ?
"Ja, ja .. ik weet het !" schreeuw ik uit "Het is een lakender ! Euhm, een dakender .."
De kleuters helpen me op weg : "Neen juf Tania, het is een ka..kalender !" 
Oef geraden !
Dan volgt een tweede pakje.
Tip : er komt muziek uit ! 
"Een contrabas ? Een drumstel ? Een radio ? Een cd ?"
Eentje praat zijn mond voorbij .. "Neeeeeen, een dvd"
The Sound of Music .. pure nostalgie .. 
Ik veer recht en breng het ene lied na het andere. 
Juf Anne is er niet helemaal gerust in : "Pas op, mijn schoon sacoche !" 
 "Komt in de sacoche, ik zal voorzichtig zijn !" grap ik en ik geef ze een ferme zwier.
De geschenktafel vol verjaardagscadeautjes ..
 
Dank je wel voor de lieve kaartjes, ..
de bloemige en fleurige cadeautjes, ..
de jaarkalender, ..
de tekeningen, ..
de zoetigheden, ..
de cadeaubon, ..
de bloemenbroche ..

Na schooltijd  controleer ik vlug mijn mails. 
En dit vond ik in mijn mailbox..








1 opmerking:

  1. dag Tania,
    wel,wel,wel,
    Ik ben jaloers!
    al die leuke cadeautjes van je attente collega's!
    en wat een unieke tractatie had jij mee voor hen !
    je zag er ook weer schitterend uit met die mooie haarband...
    kreeg je die 'sacoche' ook cadeau??
    het zag er daar alvast héél plezant uit
    lachen is gezond ! dus maak plezier alom, het leven is zo al saai genoeg
    is het niet !
    nog eens een dikke proficiat van ons allen
    groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen