maandag 6 januari 2014

6 januari 2014


6 januari 2014 - drie koningen ! 


 WELKOM  IN  2014  !! 
 De eerste flater van het nieuwe jaar heeft niet lang op zich laten wachten .. 
Gisteren vierde juf Inge haar verjaardag .. ik dacht dat tram vier klaar stond .. 
dus wenste ik haar een zeer gelukkige 40ste verjaardag. 
Deze morgen was juf Inge niet blij me terug te zien na 2 weken vakantie. 
Wat volgt was een koele begroeting : "Er moest een wrat op je neus groeien" zei ze venijnig. 
Wat blijkt .. juf Inge mocht gisteren geen 40 kaarsjes uitblazen, maar wel 40-2 .. 
Sorry collega .. nog 730 dagen en het is zover !! Ik kijk er al naar uit ;-) 
De boze bui van juf Inge was gelukkig vlug over en toverde een lekker taart tevoorschijn .. 
Mmm, is heel erg lekker ! 
Juf Inge heeft talent - ik heb iets goed te maken ..
Dat stukje taart kan er nog net bij ! 
 Juf Inge .. dolblij met haar verjaardagscadeau .. 5 kg choco !!!
Er stelt zich één probleem ! "Hoe krijg ik alles uit de pot ?" vraagt ze me. 
Ik weet het .. "Steek je hoofd in de (choco)pot en lik die leeg !"
Juf Inge giert het uit. 
(Is toch wel een heel nuttige tip ??!!)  
 Ik kom de klas uitgelopen en bots op twee obstakels en breek bijna mijn benen. 
Juf Anne plaatste twee vuilnisbakken prompt voor de deur.
Gelukkig ben ik nog zo jong en fris als een dartel veulen en spring vrolijk over de vuilnisbakken heen.

Foei, juf Anne ! Waar zijn je goede voornemens gebleven ?? 
Weet je nog?? "Ik zal mijn collega'tje niet plagen en belagen !"
 Twee weken heerlijke vakantie, het deed ontzettend deugd ! 
Vandaag zie ik mijn bengels terug en ja, ik heb ze gemist .. 
Odil is wat blij zijn vriendjes terug te zien en hij heeft zijn feesthoed opgezet! 
De oude kalender heeft het gehad, de nieuwe ligt klaar !
Ook juf Kobie - die vandaag haar loopbaan als directie start -
loopt langs om iedereen een zeer gelukkig nieuwjaar te wensen ! 
 Wat het nieuwe jaar ons brengen zal, weten we nog niet..
maar de kleuters hebben alvast enkele wensjes klaar !  

IK  WENS  JE  .. (zo start het kringgesprek ..)

Caithlyn wenst ons allemaal een heel gelukkig nieuwjaar
Elise wenst ons zoete en zotte dromen
Nico wenst ons een jaartje vol zon, 
heel véél lekker eten en gezellig bij elkaar
Kaila wenst dat ze ons nooit meer moet missen ! 
Diëgo wenst ons lekkere taartjes een jaar lang ! 
Elise wenst iedereen een berg cadeautjes groot en klein ! 
Donart wenst ons een knallend vuurwerk en bonte ballonnen aan de lucht ! 
Axana droomt voor het nieuwe jaar van een pak sneeuw
Shirley droomt zich een jaar vol lekkere ijsjes
Caithlyn wenst een tuin vol bloemen en fluitende vogeltjes ..
en héél véél speelpret
Kjell wil dan weer leuke vriendjes voor het nieuwe jaar ! 
 Als dit geen mooie wensen zijn, voor 2014  ..

Uit de kindermond :
Vandaag vieren we het nieuwe jaar in onze klas .. we wensen elkaar het allerbeste toe 
en geven elkaar een nieuwjaarskus. Donart is niet opgezet met mijn actie : 
"Ik ben gewassen en ik wil dus geen kus" laat hij fijntjes weten. 

Alena heeft speciaal voor het nieuwe jaar een boterhamdoos gevuld met "swandwiches"  

Liam heeft een heel fijne vakantie achter de rug : "Ik heb elke dag taart gegeten ! " 
Aan zijn buikje te zien, zou hij wel eens gelijk kunnen hebben ! 

Donart heeft tijdens de vakantie "altijd" moeten eten .." héél véél ! " laat hij weten.
Daarna heeft hij vuurwerk aangestoken met papa. 
"Wist je dat vuurwerk uit een "kraket" (??) komt, juf ??!!"

Diëgo luistert zeer aandachtig : 
"Ik heb geen vuurwerk gezien, want ik moest kroketten eten " 

Al vlug kondigt de middag zich aan - ik heb refter, een zware refter .. 
want de kinderen dragen de wind in zich mee en zijn dus ontzettend druk !
In de namiddag vieren we het nieuwe jaar met lekkere taart en heerlijke kerstchocolaatjes,
afgewerkt met een sneeuwtapijtje van poedersuiker ! 
 Dat in 2014 al je wensen mogen uitkomen ..
 365 dagen geluk ..
 365 dagen gezelligheid ..
 365 dagen vriendschap ..
 365 dagen vrede ..
 365 dagen kapoenenstreken ..
365 dagen dolle pret ..
365 dagen vrolijke vrienden ..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten