woensdag 29 januari 2014

30 januari 2014


30 januari - gedichtendag ! 


Kapitein Winokio leert ons een nieuw lied :
"Op de slee"
Van boven op de witte berg
Zoef, zoef !
Glijd ik naar beneden
Zoef, zoef ! 
De slee gaat sneller, sneller, snelst
Zoef, zoef ! 
Maar ik vind dat niet erg,erg
Zoef, zoef ! 

De kleuters zijn er wild van .. want elke keer we het lied zingen,
loopt de tekst vlugger door ! 
Heerlijk !!  
Ook de postbode loopt langs vandaag.
Elise krijgt een grappige kaart van haar grootouders
 en Kjell ontvangt liefst twee brieven.
 Ze zijn er ontzettend blij mee .. 

Ter herinnering : 
Het nieuwe wielerseizoen is in aantocht, 
de profs fietsten reeds hun eerste wedstrijden in wel heel zonnige oorden
 .. Australië en Argentinië. 
 Ook bij de kleuters kriebelt het om hun 'stalen ros' vanonder het stof te halen. 
Nog eventjes geduld !!! Wij wachten nog op een winterprik !!!
Ons wielerseizoen start pas over enkele weken.
Dus laat de fietsen nog even op stal .. op 1 maart krijgen ook jullie groen licht. 
Wie per fiets naar school komt, plaatst die in de fietsenstalling en brengt een veiligheidsslot aan.

De rest van de schooldag wordt er hard gewerkt ..
 De opdracht : tellen van 1 tot 8 !
 Iedereen is druk bezig ..
 Je kan een speld horen vallen ..
Hoe bouw ik een iglo ? Hoeveel bouwstenen heb ik nodig ?
 Bijna klaar met de opdracht en niet zo eenvoudig !

En dan was er nog .. 
Groot verdriet !!! Elise huilt !!! 
"Waarom huil je ?" vraag ik "Heb je pijn ?" 
"Neen" schudt Elise "Benne heeft Caitlin een kus gegeven en dat vind ik niet leuk" 
Kleuterliefde .. mooi hé !! 



3 opmerkingen: