maandag 20 januari 2014

20 januari 2014


Een nieuwe week en dus ook een nieuw thema ..

Winter Wonderland ..
 
( Alhoewel .. de winter laat op zich wachten dit jaar )

We bereiden ons dan maar voor op de olympische winterspelen in Sochi 


Wie weet hebben we geluk 
en krijgen we over enkele dagen dan 
toch nog dat pak sneeuw
waar we zo van dromen ..
 want zeg nu zelf .. 
een winter zonder sneeuw en vrieskoude temperaturen, 
neen dat kan niet ! 

 Ons klasje, helemaal in wintersfeer !
.. met schattige ijsberen ..
En kapitein Winokio leert ons een fantastisch winterlied : 
Koud .. koud .. koud .. koud .. koud .. 
Het vriest en kraakt
Het stormt en waait
En alles gaat .. heel .. traag 
De vrieskou komt en 
vriest ons blauw
Daarbuiten wordt het heel erg .. 
Koud .. koud .. koud .. 

 Binnenkort leren we ook nog het pinguinlied .. ontzettend leuk !!(ik kijk er al naar uit)
Deze sneeuwman oefent alvast voor de komende spelen in Sochi .. 
Gaat hij voor de gouden medaille misschien ???  
 En natuurlijk zorgen we voor onze kleinste gevederde vriendjes .. de vogels !

Ik heb last van de winterblues 
- volgens juf Inge komt het omdat het vandaag blue monday is ..- 
zou ook kunnen natuurlijk 
Ik voelde het vrijdag reeds aankomen 
en net daarom fleurde ik het kleuterblok wat op met kleurrijke gordijnen.
Mijn collega's zijn onder de indruk !! 
"Mooi, fantastisch, fleurig, heb je goed gedaan .." 
Mijn collega's strooien met complimentjes ! 
Hier zit meer achter, ik voel het gewoon. 
Ik hoor juf Anne iets mompelen van een midlife-crisis.
Zie je wel .. ik wist het !!  
Bovendien beweert juf Anne dat ik in mijn "blokjaren" kom ! 
Wat zijn we toch lief voor elkaar, niet ? 

Bovendien is juf Inge vandaag niet te pruimen - ook last van de monday blues ??- 
Ze zint op wraak .. Enkele weken terug dacht ik dat ze 40 kaarsjes mocht uitblazen en dat is me niet in dank afgenomen. 
"Ik zet op de blog dat je 50 wordt !" dreigt ze.
Juf Annelies vindt het allemaal niet meer normaal ..
 "Wat is hier aan de hand ?? Wat staat er nog te gebeuren ??"
 Haar woorden zijn nog niet koud of daar is Geert met volgende mededeling : 
"Vandaag kan je geen gebruik maken van de damestoilet. 
Dat wordt een sprintje trekken naar het KA als het waterpeil hoog staat" 
Wat een tegenslag !! 
Caithlyn weet het .. "Je kan op ons toilet plassen juf !"
Zie je wel collega's .. ik zit nog lang niet in mijn blokjaren !!
Ik hoop op een betere dag voor morgen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten