maandag 8 mei 2023

8 mei 2023

 

Actua in de kleuterklas .. 

De Giro gaat van start en Remco Evenepoel pakt meteen de roze leiderstrui. 
Leuk ! 
We kunnen dromen van een Belgische overwinning, 45 jaar na de laatste Belgische winnaar. 

Maar er valt nog leuker nieuws te rapen.
Zo fietst Frinn zonder baby-wieltjes en Maélie maalt veel kilometers op haar fiets (sinds kort op 2 wielen)
De toekomst van mijn wielerploeg ‘ de lustige Tandemtrappertjes ‘ ziet er rooskleurig uit. 

Dus kijken we deze morgen samen naar dit filmpje.
Toen ik dit filmpje voor het eerst zag, was ik meteen verkocht.. 


Prima Maélie, ik kan alleen maar heel trots zijn ! 
Juf Tania

Ook Frinn toont me hoe vlot hij wel fietst. 
Het vraagt veel van mijn grote, kleine vriend ! 
 Ik mag geen ‘kleine’  vriend zeggen want Frinn is al groot. 
En dus wordt het ‘grote, kleine’ vriend 🤣
Maar tijdens het middagtoezicht is het op : Ik ben een beetje moe, juf Tania. Ik ga wat rusten. 
Groot gelijk, Frinn. Ik hoop alleen dat Remco Evenpoel je voorbeeld niet volgt 😉


We werken verder rond het themaboek ‘de knuffelkoningin’
Eerste opdracht - vindt de kroon van de knuffelkoningin. 




Tweede opdracht - knipoefening in spiegelpapier 
















Opdracht 3 - oefenen versje Moederdag 
Kleuters dragen individueel hun versje voor.
De ene kleuter brengt het vlot, een ander kan wat hulp gebruiken. 
We hebben nog enkele dagen om te oefenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten