woensdag 10 mei 2023

10 mei 2023

 

Een hele vroege morgen in de Tandem.

Het is 6.40 uur - de Tandem hult zich in een sfeer van rust. 

Ik ga vlug aan het werk - ik wil alle geschenkjes voor moederdag klaar. 

En nu niemand me stoort, kan ik flink doorwerken. 



Mijn eerste werk is voor elke kleuter een bloempotje inpakken en voorzien van een label.

Mother of Thousands

Dit plantje komt oorspronkelijk uit Madagascar en houdt wel van het zonnetje.
Geef dit plantje dus een lichte plek.
Geef het af en toe een klein beetje lauw water, het liefst in de ochtend of avond
Eenmaal groot genoeg groeien nieuwe, kleine plantjes op de bladrand. 


Owen leest voor uit de Knuffelkoningin voor Omar. 
Omar herhaalt de woorden. 
Ook Mikayla is dol op dit verhaal. Zij leest luidop voor.
Ik moet glimlachen. 
Woord voor woord hoor ik haar het verhaal verwoorden, zelfs de gebruikte intonatie klinkt zoals juf 😁
Mijn oudste kleuters tekenen een prent uit het boek. 
Onderling verwoorden ze wat er op de prent moet staan. 
Een kasteel .. de koningin .. de kleine prinses .. het rode vliegtuigje .. een bloem .. een bal .. een poes .. een koekjesdoos.. de koningin van de nacht met de maan en sterren .. 
Met een zwarte stift worden de contouren getekend, inkleuren doen de kleuters met wasco.



Terwijl de oudste kleuters hun creativiteit botvieren, spelen de jongste kleuters in de hoeken. 

Het fruitproject wacht .. vandaag zijn er kiwi's te verdelen en te schillen.
Ook dit vraagt heel wat tijd. De juf schilt in een sneltempo.. appels én kiwi's. 
En omdat het vandaag een droge dag is, genieten we van een kwartiertje extra speeltijd. 
Geen pauze voor de juf maar ik voer het betere schilwerk uit. 
Eenmaal klaar krijgen de kleuters het fruit voorgeschoteld. En of het smaakt ! 
Naast het lopende fruitproject hebben we ook nog mama Vitamientje.
Elke week loopt ze langs met vers fruit voor de kleuters. 
Dank je wel !!! 






De tekeningen zijn klaar. En ze zijn prachtig. 



De geschenken voor moederdag zijn helemaal klaar.
Kleuters die afgehaald worden, krijgen hun pakket mee. Kleuters die naar de buitenschoolse opvang gaan, hebben hun cadeau mee naar de opvang. Vergeet je pakketje niet mee te nemen. 

En dan was er nog .. 
De trui van Ella .. is het toeval of niet, maar dit truitje doet me denken aan de Poezenkoningin. 
Leuk ! 

Actua in de kleuterklas 

Lieve sportvrienden,

Onze Tandemtrappertjes volgen het nieuws rond de Giro op de voet. 

Hier en daar verschijnen de eerste roze details in het klasbeeld. 

Zo heeft Jazzlynn een compleet roze outfit aan en draagt Iman roze speldjes.

Juf draagt een roze bloes maar .. 

Nu Remco zijn leiderstrui kwijt is, hebben mijn kleintjes een logische verklaring : 

Misschien zijn zijn benen moe, juf ! 

Dat zou best eens kunnen. 

Misschien kan Remco wat harder fietsen, zo kan hij de trui terug winnen. 

Dat is ook altijd een optie. Zou dat lukken, vraag ik. 

22 paar ogen kijken me verwonderd aan - Maar ja, juf. Dat kan toch ?! 

Tja, ze zijn er rotsvast van overtuigd dat het kan. 

Mijn kleuters hebben een plan, harder trappen is dé oplossing. 😁 Remco weet wat hem te doen staat. 


Supporterslied StuBru

Wist-je-dat er een officieel supporterslied is voor Remco ? 

Ik laat het mijn kleuters horen. Dat is hun reactie en die wil ik graag met jullie delen. 

En wat onthouden ze van dit lied ? 

Pizza !!😁😁😁💖

Het is duidelijk - de liefde voor de wielersport gaat door de maag bij mijn Tandemtrappertjes😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten