dinsdag 23 mei 2023

23 mei 2023

 


Het is gelukt.. we staan samen op de foto !

Nu is het nog even wachten op het resultaat. 



De grootste opdracht vandaag was de kleuters proper en kreukvrij te houden

want het fotomoment werd gepland om 11.10 uur.

Het fruitmoment was dan ook een stevige klus .. ‘Eet netjes’ was de opdracht 😉

Kleuters die ‘rood’ fruit meebrachten, kregen een appel van de juf toegestopt

want geef toe, een foto met vlekken .. not done. 

De 🍓 aardbeien, pruim en 🍉 meloen steken nog in de schooltas.

Deze kunnen ze na school nog opsmullen. 


De verf bleef vandaag in de kast, evenals de stiften maar kleuren in ons werkboek kon dan weer wel. 

En dat deden we.. 

De jongste kleuters kregen dan weer een kleur- en knipopdracht. 

Opdracht : Zorg dat de schaapjes niet ontsnappen uit de weide. 

De K2-tjes kregen een opdrachtenkaart uit de bouwhoek - 

Kleur de blokken die je nodig hebt om te bouwen en kijk naar vorm en kleur. 
















Na de middag is er LO met juf Joke maar eerst is er nog de pano-foto. 
De kleuters zien er al lang niet meer zo netjes uit na een middag ravotten op de speelweide. 
Niemand die erom maalt want op de pano-foto zie je dat niet - dat hoop ik toch đŸ¤Ŗ
En als je het toch ziet, juf ? wil er eentje weten. 
Dan knip ik je vieze snoet uit de foto ! grap ik. 
Wat een gedoe ! Niemand is blijer dan de juf als de fotograaf vertrekt. 


Zoals jullie al konden lezen op onze klasblog, hebben juffen ook enkele werkgroepen. 
Zo was er werkgroep ‘strapdag’, 
werkgroep ‘Sint’, werkgroep ‘rekruteren’,
 werkgroep ‘mooimakers’,
werkgroep ‘ routinefiches’ .. 

Vandaag staat werkgroep mooimakers op de agenda.
Zo hebben we de engagementsverklaring, themalessen, zwerfvuilacties, sensibiliserende actie enz

Enkele weken geleden kregen jullie een affiche .. "maak mei afvalvrij".. 
Er werd gevraagd een foto te maken en te verzenden naar werkgroep mooimakers.
Een foto waarin duidelijk wordt dat jullie de buurt afvalvrij maken.
Nog 1 week te gaan en dan sluiten we de actie af. 
Waag je kans. Stuur een foto en wie weet word jij de mooimaker-van-het-jaar 2023.
Het zou zo maar eens kunnen.
Zeker doen .. 
Ik wacht op jouw foto.
Juf Tania 

Mijn bericht is nog maar net verzonden of daar komen de eerste foto's .. Leuk ! 






Uit de kindermond : 

Deze morgen in de kring .. even onze outfit showen want straks gaan we samen op de foto.
Conor kan maar niet begrijpen dat Owusuwaa er niet bij is. 
Zij is toch ook een kindje van onze klas, niet juf ? gaat hij verder.
Dat is zo ! vertel ik. 
Maar Owusuwaa woont nu in Gent en dat is best ver om elke dag naar Eeklo te komen. vul ik aan.
Bij Ilham gaat een belletje rinkelen.
Ik was eens in Gent, juf en ik heb daar veel snoep gegeten. 😁
Ik weet waarover Ilham het heeft. 

Zou hij naar het wereldberoemde Gents snoepwinkeltje geweest zijn ?? 
Confiserie Temmerman, een begrip in Gent 
voor heerlijk ouderwetse snoepjes en Gentse lekkernijen 
als mokken, muilentrekkers en cuberdons.

Nu ben ik dol op boeken lezen, 
een boeket mooie bloemen, 
lekkere geurtjes (parfum), 
schoenen,
zure beren Ên 'neuzekes' 
(een mens heeft zoal zijn zwakheden hÊ 😉)
Ik vertel mijn kleuters dat ik graag een 'neuzeke' eet en daarin een zoete, rode siroop zit
-iets wat lijkt op confituur-
De reactie van Rafaelle laat me schrikken - Bah juf, zo vies ! 
(Lees ; Ze zwaait met haar hand voor haar neus en steekt haar tong uit)
En dan weet ik wat Rafaelle werkelijk denkt nl 
onze juf eet neuzen met confituur in 😂
Inderdaad, klinkt ontzettend vies maar ik breng graag didactisch materiaal mee naar school 
dus op zoek naar 'neuzekes' 
En dan bedenk ik .. zou ik ook vertellen dat ik ratten en muizen eet ? 
Of wat te denken van kattentongen ? 
Of de beruchte Gentsche poepkes?? 
Ik kan niet wachten om de reactie van mijn kleuters te zien / te horen. 😂😂😂
Tot zover onze kleuter-babbel-box


Geen opmerkingen:

Een reactie posten