zaterdag 21 november 2020

20 september 2020

 

 

Het vieren van het halloweerfeest 

(kleine variatie op halloween, want we zijn ontzettend blij terug te zijn)

heeft zijn sporen nagelaten bij de kleuters - vandaag zijn ze echt niet fit en monter

dus modderen ze maar een beetje aan. 

Bovendien zijn ze ook nog eens extra prikkelbaar.

 Juf Margot komt mijn bengels ophalen voor een lesje LO  maar ook daar zit de klad erin. 

Feesten .. het is afmattend 😁alhoewel de kleuters er ontzettend van genoten hebben. 

Tijdens mijn vrij lesuur wordt ik van de ene klas naar de andere gestuurd (mét mondmasker weliswaar) 

En overal waar ik kom, word ik in de bloemetjes gezet. 

(De huidige K3-tjes, mijn K2-tjes van schooljaar 2019-2020)
 Op 5 november mocht ik 30 jaar dienst op de teller schrijven en dat wordt vandaag gevierd. 

Dank je wel collega's XXX 

En na zo'n dag weet ik precies waarom ik graag juf ben .. 

De kleuters van juf Kelly hebben netjes hun herinneringen aan K2 verwoord. 

Zo kreeg ik te horen dat er eentje dol was op mijn warme knuffels, 

een ander dacht terug aan de heerlijke grapjes en plagerijen,

nog anderen keken vrolijk terug op onze belevenissen samen. 

Dé uitspraak van de dag komt echt wel van Marie. Zij zit momenteel in de klas bij juf Ilse.

Als ik de klas binnenkom weet ze exact waarom ik vandaag in de bloemetjes wordt gezet

.. Omdat jij al 1000 jaar werkt ! 😏.. zegt ze.

Juf Ilse krijgt een kramp, een lachkramp welteverstaan. 

O o o Marie toch, 1000 jaar .. dan ben ik bijna zo oud als Sint, probeer ik nog. 

Marie wil van geen correctie van uitspraak weten .. Ja hé, juf Tania .. lacht ze vrolijk. 

Even later komt een kleine peuter vragen om even haar jas dicht te ritsen. 

Kan jij dit nog niet ? vraag ik. Waarop ik dit antwoord krijg : 

Jawel, maar mijn mama kan dit nog niet ! 😁 

Tijdens de middagpauze volgt nog een laatste leuke uitspraak ..

Juf, mijn schoen is 'uitgeslierd' tegen het hoofd van mijn beste vriend ! 

Euh, je voet alleen ? vraag ik. Waar was je been dan ? plaag ik. 

Ik zie een verward jongetje voor me, maar al even snel snapt hij waar het over gaat ..

Mijn been was er ook bij ! 😁

 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten