zondag 15 november 2020

15 november 2020

 

Misschien zaten jullie gisteren ook samen te genieten van de aankomst van Sinterklaas.

Een mooi, warm, traditioneel kinderfeest maar dit jaar wordt het feest net iets anders .. 

Een interview met een nationale krant leert ons wat extra's over de Sint 

Is Sinterklaas zelf al ziek geweest door corona ? 

En wie is zijn knuffelcontact ? 


Ben je al ziek geweest door corona ? 

Neen, dat denk ik niet maar ik maak me niet zo'n zorgen om mezelf.
Ik heb lang geleden de pest toch al zo'n vijftal keer lelijk zien huishouden.

Ik heb de Spaanse griep meegemaakt, de mazelen, pokken en de groene hond

Dat was nog wel wat anders dan de rode hond.

Dus ik kan wel tegen een viraal stootje.
Maar ik houd me strikt aan de veiligheidsmaatregelen en dat werkt ! 


Waarom draag jij altijd dezelfde kleren ? 

Kijk, wanneer die hele kleine kindertjes na lang oefenen eindelijk Sinterklaas kunnen tekenen en ik kom het jaar daarna aan met de stoomboot in een jumpsuit of een driedelig pak met een baseballpet op het hoofd of een coupe carré of een paardenstaart .. dan is al die moeite voor niets geweest en dat kan ik de kinderen toch niet aandoen. 


Wie is jouw knuffelcontact ? 

Mijn paard is mijn knuffelcontact. 

Je kan onmogelijk een ritje maken zonder zo'n paard af en toe aanmoedigend door de manen te strelen. Bij Piet ligt dat anders. Daarbij volstaan verbale aanmoedigingen of woorden van affectie. 


Wat zeg je tegen alle brave kinderen ?

Aan alle kinderen wil ik toch vragen of ze geen mooie tekening bij de schoen kunnen plaatsen. En als het even kan een mooi Sinterklaasliedje te zingen. Want de kans is heel groot dat Piet en ik dat horen vanop de daken. Tot gauw, kleine superhelden ! .. want dat zijn jullie .. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten