dinsdag 17 november 2020

17 november 2020

 

 

Dag 2 na de mini-lockdown .. en je kan niet geloven hoe druk wij het hebben. 

Het thema 'De Spiekpietjes zijn er .." loopt als een trein maar 

we hebben nog een feestje te vieren .. Halloween wordt Halloweer in de Tandem. 

Ook voor kerst hebben we een serieuze planning. 

Ook duurzame ontwikkeling staat deze week nog op de agenda en de kunstweken gaan van start. 

Gelukkig kan ik het één en ander kwijt in ons thema van de Spiekpietjes ! 


Zoals je kon lezen, zijn de kunstweken van start gegaan. 

De ons toegewezen kunstenaar Mondriaan speelt perfect in mijn kaart.

Want laat Mondriaan nu Piet heten 😉dus Piet Mondriaan, de kunstenaar ! 😁

Deze nacht tekende Piet (Mondriaan) de vakken op een leeg blad .. maar om die vakken te vullen was er helaas geen tijd meer .. 

Mijn kleuters zijn er als de kippen bij om een handje toe te steken. 

Over enige tijd kan je online onze kunstgalerij bezoeken, Zeker doen !








Het resultaat van een lesuur inkleuren naar de werken van Piet Mondriaan
Ik vind het knap gedaan ! 

Deze avond leggen we de werken klaar voor Piet de kunstenaar, .. 

zou hij even enthousiast zijn zoals de juf ?! 

Tijdens de lunch zitten we gezellig bij elkaar in een goed geventileerde klas. 
Het voelt een beetje frisjes maar het is broodnodig. Mijn kleuters voelen er niet zoveel van en vinden samen eten ontzettend belangrijk. Op tafel staat een prachtig herfstboeket dat ik cadeau kreeg voor mijn dienstjaren in de Tandem. 
Mooi hoor ! vindt Matheo.  
Koop je de volgende keer weer bloemen als we samen eten ? voegt hij er nog aan toe 
.. want het is mooi en gezellig ! 😊
 En gelijk heeft hij, een bloemetje maakt het leven nét iets vrolijker !
🌺🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌺  


 De rest van de schooldag wordt er geschilderd .. we schilderen in verschillende tinten blauw 
de woeste zee. 
De schilderschorten moeten eraan geloven.. ik moet dringend de wasmachine laten draaien ! Misschien een werkje voor woensdagnamiddag.






Beste ouders, 

Op donderdag 19 november (nog 2x slapen dus) vieren we ons (uitgesteld) Halloweenfeest in de klas.

Je kleuter mag zich die dag thuis verkleden als een enge griezel, een lief spookje, een schattige heks of een kleine kabouter. Ik verwacht een heks vol griezeltjes en de juf staat die dag voor één keer in de schoenen van de Tandem-heks😉

Op donderdag eten we dan ook ons (eerder geplande) heksenmenu dus laat die boterhammen maar thuis want wij vieren samen in eigen klasbubbel feest !   

 

Op 23 november stond de schoolfotograaf geboekt. Omwille van de huidige corona-maatregelen is ook deze activiteit geschrapt.  Een nieuwe afspraak volgt op een latere datum. 

In het contactschrift van je kleuter steekt vandaag de facturatie van september - reservatie maaltijden december en een woordje uitleg over de kunstweken in de klas. 

Vergeet je reservatie maaltijden niet in te dienen. 

Tot slot nog deze oproep : 

Maak een foto van je kleuter 's avonds bij kaarslicht of tussen de kerstlichtjes en mail deze naar tania.demoor@basisschool-detandem.be of stuur de foto via smartschool naar de juf. 

Met de foto's van alle kleuters willen we een reuzegrote kerstkaart maken - voorlopig heb ik nog maar twee foto's ontvangen.  Graag zou ik alle foto's voor het eind van deze werkweek ontvangen. 

 




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten