zondag 6 mei 2018

7 mei 2018

De keukenhanddoeken zijn fris gewassen en strak gestreken. 
Vandaag kan ons restaurant opnieuw open ..
Welkom in de Gouden Pollepel ! 


 Op de menukaart : verse fruityoghurt mét banaan of framboos .. 
En omdat het vandaag schitterend weer is, 
genieten we met zijn allen van onze fruityoghurt mét zicht op de bloementuin.
Er zijn twee buffettafels .. eentje met banaan, een ander met framboos ..
het is moeilijk kiezen, maar er is genoeg voor iedereen. 
6 liter yoghurt, een tros bananen, verse frambozen en wat suiker om alles te zoeten. 
Fris en lekker ! 







Mooie dagen .. ik hou zo van die mooie dagen ! 
En mijn kleuters ook, zoveel is duidelijk !
Het is nog vroeg, dus kunnen we even naar buiten.



 Jaïro en Emiel toosten op nog meer gezellige, zomerse dagen ! 
En gelijk hebben ze .. 

Met het mooie weer komen ook de flessen zonnecrème mee naar school.
De eerste smeerbeurt - 's ochtends - is voor de ouders. 
Tegen het middaguur, net voor de refter, smeren de juffen nog een extra keer ..
 En zoals Kapitein Winokio zingt :
 Smeer me in, smeer me in .. van hier tot aan mijn kin .. 
Smeer me in tot ik blink .. 
En dat doen we .. 

Vergeet jullie petje niet en een extra flesje water - 
kunnen we best gebruiken op deze warme dagen !!!
De temperaturen in onze klas lopen in de namiddag op tot 30 graden en dat is puffen !
Eindelijk weten we weer hoe de zomer voelt 😉😍

 De centjes vinden vlotjes hun weg naar de 'rospotten' van de kleuterafdeling. 
Vandaag vullen  Vladimir en Jaïro de pot voor het goede doel ..
Fantastisch .. 

In de namiddag werken we in het grootste geheim aan een geschenk voor moederdag.
Het is 'ons' geheim en ik hoop dat niemand ook maar iets verklapt aan mama - 
ik ben benieuwd ! 
En dan trekken we de natuur in, op zoek naar enige verkoeling.
We gaan zeepbellen blazen .. Leuk ! 




Na een kwartiertje zoeken we de schaduw van de boom op.
 We maken kunstwerken met water 
en ontdekken dat de zon ons kunstwerk snel opdroogt. 
 Sommigen vinden dit super, anderen vinden er maar niks aan .. 


 De schooldag is voorbij, het opruimen van de klas (en ook de afwas) kan beginnen. 
De temperatuur in mijn klas stijgt ten top. 
Ik verlang naar .. jawel .. een lekker fris ijsje ! 
Ik weet nu al wat er morgen op onze menukaart staat.. 😉😀😎

En dan was er nog ..Linde

Deze morgen stel ik mijn kleuters voor om nog een aantal groene kilometers te fietsen.
Nu we de 200 km voorbij zijn, dromen we samen van 300 km én meer. 
Linde heeft een fantastische oplossing. 
Binnenkort komen oma en opa vanuit Spanje mét de auto, vertelt ze.
Ik vraag of ze met de fiets willen komen want Spanje is ver weg.
Hahahaha Linde, ik weet niet of oma en opa hier voor te vinden zijn
maar ik vind het knap bedacht ! 


Na school vraagt een mama me of de 'rospot' nog in de klas staat. 
Zij heeft immers nog een pot vol centjes gevonden. 
Laat maar komen .. en dank je wel ! 

3 opmerkingen:

  1. Het is een beetje ver om met de fiets te komen hè ,maar tellen de kilometers die we hier doen ook niet mee ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, .. dacht ik ook .. een beetje té ver hé !
      Het idee ontstond toen er een kleuter opperde - misschien halen we wel 1000 kilometer.
      De Spaanse 'groene' kilometers tellen we er met plezier bij.
      We wachten vol ongeduld op een berichtje vanuit Spanje !
      Groetjes vanuit de Tandem

      Verwijderen
    2. Gisteren met ons 2 elk 20km gefietst dus mag er 40 km bij op de teller groetjes aan de kindjes

      Verwijderen