donderdag 24 mei 2018

24 mei 2018

De koers is van ons .. 
dus trekken de Tandemtrappertjes in stoet naar de Baloise Belgium Tour 
- de vroegere Ronde van België, want die rijdt dwars door Eeklo richting de kust.


 We maken ons op voor de doortocht, brengen de tri-colore aan
en Ian (K3) neemt zijn koersfiets mee.
Het plaatje is af ! 



We zijn er .. net op tijd .. de rode vlag hebben we gemist ! 
Het brullen kan beginnen of is het aanmoedigen.
We blijven niet onopgemerkt .. volgwagens, pers, politie, ziekenwagen, motards ..
allemaal geven ze een seintje naar onze kleuters toe. 




De leiders donderen net niet van hun fiets. 
Zoveel jeugdig enthousiasme .. het zal je maar te beurt vallen.
Hoessein vindt het 'mega-cool'

En dan is het wachten op het peloton. 
Het duurt eventjes maar dan komen ze voorbij en het aantal decibels gaat meteen de hoogte in. 
Onze kleuters zijn niet meer te houden.😊
Vooraan het peloton zwaait er eentje enthousiast terug en ik heb hem herkend, André Greipel 
alias de gorilla (tja, is nu eenmaal zijn bijnaam !) 
Even later zal blijken dat hij de rit van vandaag zal winnen.
Fantastisch toch ?! 
Zoiets hebben we enkele jaren terug ook voorgehad met Tom Boonen.
Ik weet het zeker, de Tandemtrappertjes zijn de geluksbrengers van het peloton. 💖


Eenmaal het peloton voorbij is, rijdt er nog een resem volgwagens voorbij. 
En nu ? Keren ze nog eens terug ? vraagt Nicola 
Neen, ze rijden naar de zee want daar ligt de eindstreep vertel ik mijn kleuters. 
Gaan ze dan ook in het zand spelen ? vraagt Djalinca. Ik zie het al voor me 😉😊😉

Ook ik ben helemaal ondersteboven van het spektakel.
Zo erg zelfs dat ik deze foto -blijkbaar- ondersteboven heb gemaakt.
Winnaar van de dag .. André Greipel 

 Wat een avontuur !
En bovendien houden we er een souvenir aan over .. 
een renner van Sport Vlaanderen heeft een drinkbus gegooid. 
Gelukkig was mijn papa - mijn ouders waren mee als extra begeleiding-
snel genoeg om deze op te rapen 
en zo hebben de Tandemtrappertjes alsnog een trofee. 
Hoe fijn ! 


Morgen waterfestival ! 
Vergeet je zwemtas niet ! 
Vandaag al eens lekker geoefend


 Kijk ook eens op de website van iedereen tegen kanker.
Bij de uitdagingen GO! de Tandem Eeklo vind je ons terug 😉


En dan was er nog .. een lijster ..
Tijdens de speeltijd komt een kleuter mijn klas binnen gestormd.
Juf Tania, je moet meteen komen van juf Kelly ! is de boodschap die ik krijg. 
Ik veer op en loop naar buiten. 
Daar staat juf Kelly aan de struik met bessen ..
Dit geloof je niet ! 
Er zit een lijster onder het net dat we enkele weken geleden hebben gespannen 
om de vogels weg te houden. zegt ze. 
En gelijk heeft ze - meer nog, de lijster heeft al heel wat bessen gesmuld. 
Ik vrees dat de vogel gaan vliegen is met al die zoete bessen, net zoals vorig jaar.
Wat nu ? vraagt juf Kelly.
Even nadenken !  
Ik verleen hem gratie, 
net zoals de kalkoen op het Witte Huis van de president krijgt met thanksgiving. 😉
En neen, ik heb geen grootheidswaanzin. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten