maandag 28 mei 2018

28 mei 2018




Op 27 mei hadden we twee jarigen in de tweede kleuterklas : Cas en Linde.
Vandaag hebben we een verjaardagslied gezongen 
en morgen vieren we pas 'echt' feest !

Linde vierde haar verjaardag in Nederland en deed er mee aan een aparte uitdaging - 
Lopen in de hitte, kruipen door de modder onder een prikkeldraad, klimmen en klauteren..
Vanaf nu mag ze zich 'strong viking' noemen. 
Die medaille heeft ze dus dubbel en dik verdiend .. gefeliciteerd ! 

Cas had een verjaardagsfeestje met pinata's en de vrienden kwamen op bezoek mét cadeautjes. 
Hoe fijn ! 


Het wordt warm vandaag - héél warm .. en dat kan je deze morgen al voelen in de kleuterklasjes.
De thermometer duidt 23° aan, wacht maar tot de zon dan nog eens door ons raam gaat schijnen. 
Eén ding weet ik zeker, het wordt puffen ! 
Dus wordt er gezorgd voor extra verfrissing en een extra drinkbeurt.
 Deze morgen is het heerlijk buiten, in de schaduw van de boom.
De bessen rijpen snel, wat wil je met dit prachtige weer. 
Maar ook het onkruid groeit snel ! 😒
Gelukkig kan ik rekenen op mijn kleuters. 
Ze zijn expert in het verwijderen van onkruid ..




Na een klein half uurtje is de afvalcontainer gevuld. 

Nog enkele weken en het WK - voetbal gaat van start.
Een spannende tijd ! 
Hoe zal het de rode duivels vergaan ?
Kunnen ze scoren en stoten ze door naar de volgende ronde ? 
Vandaag zorgen wij voor de perfecte grasmat, want alleen zo word je kampioen ! 
Daar gaan we .. schilderen maar.




Meteen werken we ook aan een verrassing voor papa. 
Heeft hij dit ook niet verdiend ? 
Maar dat project houden we nog even geheim.. 
Ook nu hebben de kleuters een opdracht .. ook dit project is geheim. 
Benieuwd of de papa's ook proberen het geheim te ontfutselen ?!? 
Opgelet : Ik kom alles te weten !!! Mijn kleuters houden me op de hoogte. 
Papa's, jullie zijn gewaarschuwd ! 😉

Maandag .. refterdag .. 
Het is warm, heel warm. Dus besluit ik de kleuters uit de zon te houden. 
We verzamelen in de speelzaal en kijken naar een kerstfilm 'Ice Age' 
Werkt verkoelend, zeker als er sneeuw valt 😊

In de namiddag komt er een deel van de K1-tjes bij.
Juf Joke werkt niet op maandag en juf Kelly heeft een andere opdracht.
En wat zijn ze flink ! 

De temperatuur stijgt ten top in de klas. 
Ik noteer 31° en dan is het nog geen hoogzomer. 
Ik weet wat te doen - ik koop een ventilator voor in de klas ! 
Laat de zon maar schijnen, morgen zal er een fris briesje waaien in onze klas. 
Groetjes, 
Juf Tania 

Het record is alweer gekraakt. 
Er zijn meer 'rosse' centjes ingezameld dan vorig jaar 
en dankzij de uitdagingen kwam er een pak geld meer binnen voor het goede doel. 
Ook dankzij jullie .. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten