woensdag 2 mei 2018

2 mei 2018




Joepie, er komen nog centjes binnen voor het goede doel ! 

Eduardo heeft een immense pot 'rosse' centjes mee .. fijn !
Emiel heeft nog een handvol centen gevonden
en juf Tania ging op tocht bij familie en vrienden. 

We zijn er nog lang niet .. verzamelen maar ! 

Welkom in de Gouden Pollepel !
Onze groentetuin en kruidentuin .. klaar voor een lekker rondje 'Haute cuisine'
Juf Tania (die deze dagen door haar kleuters wordt aangesproken als 'Chef')
krijgt hulp van haar 'commis' Robbe- die deze morgen snel zijn keukenschort aandoet.
"Commis-de-cuisine" Linde staat in de aanslag met haar 'stamper' 
- die heeft ze van thuis meegesmokkeld 😉
Hailey had er blijkbaar niet veel vertrouwen in deze morgen en bracht de broer van Ratatouille mee.
Korneel en Lauren vinden dit best grappig .. sloebers ..
Na een waarneming van groenten, zijn we toe aan het 'grote' werk.
We maken lekker gekruide wortelpuree ! 
Eventjes moet ik het fornuis overlaten aan mijn sous-chef ! 
Intussen dekken de zaalverantwoordelijken de tafels in 
en ja, wat ben ik blij dat mijn servies bestaat uit plastiek 'bowls' en lepels.

Iedereen schuift een stoeltje bij, benieuwd naar 'de smaak' van de wortelpuree. 
Die smaakt blijkbaar overheerlijk want de meesten eten 3 bowls van deze lekkernij. 

Is er geen vlees, Chef  ? vraagt Linde. 
Deze vraag had ik nu niet verwacht .. dus verzin ik er maar op los. 
Toen ik de koe wou vangen voor een lekker lapje vlees, ging ze er snel vandoor,  zeg ik. 
Mijn kleuters gieren het uit, Juf .. euh Chef .. toch ! 

Smakelijk iedereen !!!  Bon Appetit !!! 
Luïz en Josephine
Lauren en Aïcha
Mona en Tobias
Jaïro en Emiel
Bryan
Sabri en Amber
Hailey en Linde
Djalinca
Cas en Eduardo
Robbe
Vladimir
Korneel
Atakan .. even blazen !
Nicola 

De Chef zet haar keukenhulpjes aan het werk ! 
Er wacht nog een immense afwas - Robbe schrobt vakkundig de potten en pannen,
ook het bestek en de bowls krijgen een sopje..
Linde, Emiel en Korneel zijn de 'afdrogers' van dienst  - Jong geleerd is oud gedaan ! 😉


Na schooltijd vliegt de Chef om een verse lading groenten -
morgen gaan we voor een 'fris' lentesoepje !  

En dan was er nog .. 
Len, Vic en de Goalgetters van de U7 Sint-Laureins.

Len en Vic, ooit mijn kleutertjes in K2, hadden dit weekend een tornooi te spelen. 
Vrijdag vertelde Len me over deze match.
 Len voelde precies een beetje druk .. 
Zijn wens is immers de opvolger te worden van Cristiano Ronaldo,
 sterspeler bij Real Madrid.
Doe jullie best maar ..  en wie weet winnen jullie het tornooi ..geef ik hen mee.
Tot zover mijn aanmoediging !
Deze morgen staat een glunderende Len voor mijn klasdeur mét een beker.
Kijk juf Tania, we hebben het duiveltjestornooi 2018 gewonnen, Vic .. ik en de ploeg ! 

Geweldig - Fenomenaal - Fantastisch - Grandioos - .. 
Wat een talent !  roep ik fier.  
Ik ben ontzettend trots op mijn kleine stoere helden Len en Vic .. goed gedaan, jongens ! 
💓💓een fiere juf !

Deze middag komt Len aanlopen met een I-pad en vraagt mijn raad ! 
Ik zou een paar schoenen willen van Cristiano Ronaldo, vertelt hij. 
Len weet niet wat te kiezen.. dus kijk ik even mee..
en dan zie ik ze, een schitterend paar schoenen met gouden zolen .. Waw ! 
Ik ben er meteen weg van.
 Ik zou deze kiezen ! Ik vind ze heel mooi ! vertel ik Len.
Len vertrekt naar zijn mama met mijn 'gouden' raad.
Plots zie ik juf Joke mét een kwade blik.. Weet jij hoeveel die schoenen kosten ?? 
Je hebt weer de duurste gezien, geloof ik.. 
Neen, maar ze zijn o zo mooi ! Dat kan je echt niet ontkennen hé, collega ?! 😉 

Supportersclub de Tandemtrappertjes 
Beste supporters, 

We zijn er bijna ! 
Ons doel .. 100 supporters verzamelen ..
Vandaag verkochten we nog eens 6 supporterskaarten, nog 15 te gaan,
dan hebben we ons doel bereikt. 

Aan alle mama's, papa's, oma's en opa's .. sympathisanten van de Tandemtrappertjes..
Dank je wel voor jullie steun ! 

Oproep .. 
Wie moet nog de 'groene' kilometers indienen ?? 
💖💖💖





4 opmerkingen:

  1. juf Tania en 'schoenen' dat komt niet goed....
    Zij kiest alleen maar bling-bling schoenen en schoenen die er héél mooi uitzien...dat schoenen dienen om mee te stappen en of ze 'goed' zitten....dat is een bijzaak!!
    Hé juf Tania

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geef toe, heb toch mooie schoenen .. alleen kan ik ze moeilijk aan voor een hele werkdag en al zeker niet om een hele dag heen en weer te hossen !
      Ik draag ze dan maar op een rustig moment - jammer genoeg zijn die er zelden !

      Verwijderen
  2. Opmerkingen.... 1. is die wortelpuree met ingredienten van ALDI .... komt me bekend voor... en ik als keukenprinses en Chef van 'Comme chez soi' kan het weten.... Ik mis de vorige jaren dat we samen 'restaurant' hielden....
    2. Wat betreft je schoenen, je bent nog erger dan ik, een echte Imelda Marcos... en ja ik weet dat je schoenen koopt om te 'paraderen' en om naar te kijken... heb je geleeerd van mij ! Bravo !!
    3. Ik koop ook supporterskaarten he....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Opmerking 1 : De wortelpuree is vers !!!
      ( heb nog net niet zelf de patatten gerooid ..) 5 kg patatten geschild en 2.5 kg wortelen geschraapt, een echte Chef waardig dus !
      Opmerking 2 : Ik beken !!.. maar niemand houdt mij ook tegen hé .. ze lachen alleen maar met mijn pijnlijke onderdanen. Mijn oma zaliger zei altijd : Wie mooi wil zijn, moet afzien ! Alleen wist ik niet dat voeten zo pijnlijk konden zijn. Ik hou vol !
      Opmerking 3 : Supporterskaarten ? Ik weet al langer dat jij een fervent supporter bent van de Tandemtrappertjes - Ik bezorg je een petje van de Tandemtrappertjes om onder je palmboom te liggen (hahaha)

      Verwijderen