zondag 6 mei 2018

5 - 6 mei 2018


Niet alleen kleuters doen knappe uitspraken, 
soms kunnen de collega's er ook wat van .. 
 Zoals juf Muriel ! 
Vrijdag had ik een toffe babbel met Khaïradt over haar nieuwe kapsel.
Juf Muriel keek me verbaasd aan en vroeg : Wie is dat ? 
Ze had Khaïradt duidelijk niet herkend zonder haar typisch Afrikaanse kapsel 😀😀😀
Juf Muriel toch !  

Vrijdag werd Fien (K3) door oma naar school gebracht. 
Fien was die nacht bij oma en op blijven slapen en 's morgens volgde een frisse wasbeurt.
Krijg ik parfum ? vroeg Fien aan oma.
Natuurlijk kreeg ze die .. vertelde oma.
Maar Fien gaf een onverwachte reactie : Die van juf Tania ruikt beter ! 😉
Geen nood oma, ik geef jou mijn lievelingsparfum eens door. 😊😊😊

Ik heb een klas die dol is op vlees.
Eten we wortelpuree dan vraagt er eentje .. Waar is het vlees ? 
Eten we soep .. Waar zijn de vleesballetjes ? 
Mijn antwoord doet mijn kleuters glimlachen : 
Ik kon de koe echt niet bij de horens vatten ! 
Op vrijdag loopt een berichtje binnen : 
Ik heb heel wat centjes voor jou en iedereen tegen kanker. 
Kom je ze ophalen na school ? Ik zet je lievelingsdrankje klaar !
Het is juf Anne ! 
Staat mijn stoel klaar in de zon ?
OK, ik kom langs - eerst mijn klas opruimen !!! 
Even later is ze er weer ! 
Ben je al vertrokken, ik heb dorst ! 😉
PS : Je stoel staat klaar ! 
Heb je brandnetels, vraag ik juf Anne,  dan kan ik weer sap maken !
Ogenblikje, ik ga eens kijken !
Niet veel later, krijg ik een bericht : Ja hoor !  
 
Juf Kelly is bij me en ik vertel haar het ganse verhaal ..
We moeten er hard om lachen en juf Kelly besluit mee op visite te gaan. 
 
Alles voor het goede doel en dus rijd ik op weg naar huis langs bij mijn collega.
Juf Kelly en ik lijken wel twee volleerde geldkoeriers. 
De centjes staan klaar maar juf Anne heeft mijn blog niet echt goed gelezen. 
Het gaat om de 'rospot' en 'rosse' centjes en juf Anne heeft allemaal gouden centjes gespaard - 
blinkt meer, is haar verklaring ! 
Dank je wel, collega ! Iedereen tegen kanker kan er alleen maar blij mee zijn. 

Tijd voor een drankje en een leuke babbel .. 
en ja, mijn stoel bij de palmboom staat klaar, netjes naast de vijver .. mijn lievelingsplekje. 
Maar die palmboom ziet er toch wat anders uit dan voorheen. 
Voor de snoeibeurt ..
 Na de snoeibeurt .. 

Ik waag het dé vraag te stellen : Wat is er met die palmboom gebeurd ? 
Ik heb die gesnoeid en ben nogal uitbundig te werk gegaan ! vertelt juf Anne

 De restanten liggen nog ergens in een hoekje en juf Kelly weet er wel raad mee ..
Ik voel me de koningin te rijk !

Een uurtje later vertrekken juf Kelly en ik - het was gezellig en leuk ! 
De brandnetels laad ik in mijn auto, 3 emmers vol heeft de man van juf Anne voor me geplukt.
En wat vergeten we ? 
Juist, de centjes ! Oeps .. 😊
(Gelukkig heeft juf Anne me ze alsnog bezorgd.. dank je )

Zaterdag rijd ik naar school met de brandnetels, die moeten dringend water krijgen. 
Ook aan de geschenken voor moederdag moet  ik nog wat werken 
en ik moet nog om de ingrediënten voor onze gerechtjes..
Toch een aanzienlijk to do lijstje .. 

Zondag is 'genietdag' .. Onder een stralende zon .. 
Heerlijk ! 

Aan mijn kleutertjes ..
De komende dagen wordt er zonnig weer voorspeld.
Gaan we nog voor een extra rondje 'groene' kilometers ? 

De Giro d'Italia gaat van start .. je weet wel, met die mooie roze trui ..

 En dan was er nog .. een agressieve mus  
(echt waar .. allé dacht ik toch) 

Het is heerlijk rustig in de tuin.
De bloemen bloeien, de vogeltjes fluiten en even verder in de wei staan de koeien rustig te grazen. 
De eerste warmte heeft de vogels te pakken. 
Als 'vriendin' van de natuur besluit ik een schaal te vullen met water voor mijn gevederde vrienden.
Maar dat loopt net iets anders dan verwacht .. 
Als ik kom aanlopen met mijn emmer water, vliegt een mus in volle vaart op me af. 
Ik schrik en laat de emmer vallen, kletsnat ben ik. 
Waar gaat het heen als de mussen ook al mensen aanvallen, denk ik nog.
En dan zie ik een libelle vliegen over de vijver. 
Die zat dus in het vizier van de mus en niet ik. Oef ..

Na 6 schooldagen hebben de kleuters van de Tandem ..
 4453 muntstukken verzameld ter waarde van € 102.20

Aan alle mensen die met ons meesparen, 1000x dank !!! 😘




2 opmerkingen:

  1. Lach niet, ik vind dat ik heel mooi heb gesnoeid... en Lucje heeft de stam wat bijgewerkt.... Justine en Nathalie kopen me nog een palmboom voor moederdag ! Voila en dan....kan je kiezen onder welke boom je de fles leegt... en Kelly wuift je koelte toe... in de tijd van de Farao's deden ze dat ook.... Was zo blij dat jullie er waren... zo weet ik dat ik niet vergeten word... toch niet door jullie XXXXXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog een palmboom ???
    Ik zal mijn cola leegdrinken onder de slankste, rankste palmboom .. (geheel in lijn met mijn constitutie)
    En ja, Kelly mag me koelte toewuiven met een palmblad.
    En na een dag luieren neem ik een bad in ezelinnenmelk (zoals Cleopatra) - Ja, ik ken mijn geschiedenis nog van de Oudheid :-)

    BeantwoordenVerwijderen